Gå till innehåll

Windows Defender


Lasse B

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Min dotter har nu skaffat en dator med Windows 8, uppdaterat den till 8,1.

Så är det här med säkerhetspaketet igen, jag har ju NIS 2014, dagar kvar fram till Juni, (kör inte med det själv, har inbyggda defender ) nu undrar hon om hon istället kan köra med det inbyggda istället, kanske komplettera med Malware Bytes, istället för NIS 2014, vad skall jag rekommendera henne, NIS eller det inbyggda Defender, räcker det till, skyddar det bra tro ??

Vad skyddar det egentligen mot ?? lite osäker själv ??

Hon tror mig inte, så jag måste i så fall visa henne eventuella svar från er.

Tacksam för ett råd.

 

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte in på vad du skyddas emot osv... men jag kan GARANTERA att du får minst lika bra skydd med Windows Defender som med NIS. Dessutom slipper du en maskin som får harva med ett tungt program fullt av skräp i bakgrunden. Skälen att skippa NIS är många, det räcker att du gör en sökning på forumet så ser du själv.

Alltså... summan är att du får ett lika bra skydd med Windows Defender och dessutom en dator som inte behöver jobba lika mycket för att uppnå samma resultat.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Skall hon komplettera med Malware Bytes ?? kan det vara en bra ide ?? Jag har, som jag inte just nu använder PRO versionen, som jag betalat för, har nyckeln och allt till den.

Kan det vara ett bra alternativ, krockar dom tro, Defender & Malware Bytes ??

 

Lasse

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Alltså absolut att en "normal"-användare som är "vaksam" och inte klickar på allt som visas på skärmen absolut klarar sig med defender. :)

Att ha MBAM installerat är väl inte någon nackdel, men om du har tänkt lägga ner pengar på PRO versionen för att ha realtids-skyddet så avråder jag dig från det, tyvärr (vad jag har hört från bekanta) orsakar det mera problem än det gör nytta.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu känner jag ju inte till den aktuella dottern men många tonåringar klickar rätt vilt och tänker inte längre än näsan räcker. I sådana fall är det nog bra med något bättre än Defender, som inte får särskilt bra testresultat jämfört med Norton och andra program, t ex http://www.av-test.org/en/tests/home-user/windows-8/novdec-2013/

 

MBAM är en bra komplettering till vilket antivirusprogram som helst, särskilt Pro förstås så att man får ett realtidsskydd som säger stopp innan något har laddats ner.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...