Gå till innehåll

Hjälp mig, väldigt irriterande ie11 pil


Nickname

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Hej.

Det är så irriterande att inte kunna se pilen när man surfar på ie11.

Hoppas det är någon som kan det här och kan hjälpa mig på ett enkelt sätt att kunna ändra så pilen visas hela tiden medans jag är ute och surfar, för just nu så syns den inte.

 

Ni ser på bilden och förstår vad jag menar:

 

 

 

 

 

 

 

2z3os1u.jpg

 

 

 

 

 

............

 

..

 

 

 

no5v8w.jpg

Redigerad av Nickname
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken pil? Den är ju där högst upp, under din blå markering?

 

Ja men den visas inte hela tiden medans jag surfar på ie11, och dessa är inte mina bilder utan jag kopierade bara för att visa.

 

Hur ändrar man färg på den och gör så att den hela tiden visas även när jag surfar?

 

Någon?

Tack,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Pratar du om rullningslisten?

Den finns ju i princip alla program och visar / hjälper dig att scrolla nedåt eller uppåt på en sida som är för lång för att visas i sin helhet på skärmen

Vilket operativsystem har du, och när syns inte pilen? (muspekaren?)

Kontrollpanelen -> mus -> pekaralternativ, "dölj pekaren när jag skriver" kanske?

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratar du om rullningslisten?

Den finns ju i princip alla program och visar / hjälper dig att scrolla nedåt eller uppåt på en sida som är för lång för att visas i sin helhet på skärmen

Vilket operativsystem har du, och när syns inte pilen? (muspekaren?)

Kontrollpanelen -> mus -> pekaralternativ, "dölj pekaren när jag skriver" kanske?

 

Jag menar rullningslistan, jag vill att den ska synas hela tiden även när jag surfar på ie11.

Detta rör ie11 och har inget att göra med musen.

Hur skall man ändra så att den visas hela tiden och kanske även ändra färg på den?

 

Här ser du bilden igen. 2z3os1u.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färgen går kanske att ända med nåt reg.hack eler add-on, men att den inte syns jämt låter som en bugg. Kan du ge exempel på en sida där den inte syns?.

Det är ingen bugg, i IE11, (iaf på Windows 8) så döljs scrollnings-listen när den inte behövs, t.ex på www.google.se är den dold tills du gör en sökning och sidan blir så lång att den inte ryms.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Färgen går kanske att ända med nåt reg.hack eler add-on, men att den inte syns jämt låter som en bugg. Kan du ge exempel på en sida där den inte syns?.

Det är ingen bugg, google.se (ingen scrollningslist) Facebook.com (startsidan, har scrollningslist fast inaktiverad.)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

 

 

Det är ingen bugg, i IE11, (iaf på Windows 8) så döljs scrollnings-listen när den inte behövs, t.ex på www.google.se är den dold tills du gör en sökning och sidan blir så lång att den inte ryms. 

Samma på W7 och även likadant på några andra webbläsare som t.ex Firefox och Chrome. Öppnar du ett Word-dokument och zoomar "-" så försvinner scroll-listen där också.

Redigerad av fredde
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att rull-listen inte syns på kort sidor är ju självklart! Det gör den ju inte heller i t.ex Word om du har ett dok på en sida och visar hela sidan.

Men det är skillnad på rull-list och "pil" vilket jag tolkade som de små pilarna uppe och nere på en synlig rull-list.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ingen nytta av scroll-list om inte skärmbilden är större än skärmens yta. Vad är meningen med att visa scroll-listen om du inte kan scrolla ändå?

 

Det verkar som om scroll-listens visning/icke-visning är beroende av hur hemsidan är kodad och även lite beroende av vilken webbläsare som används.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fredde, du verkar ha fel!!!! man kan visst visa scroll listan hela tiden på ie11 så som på firefox.

 

How to Make the Browser Scrollbar always appear (using CSS)

You may have noticed that in some browsers (e.g. Mozilla Firefox), the vertical scrollbar disappears altogether when it is not required, i.e. when the page content is less than the height of the browser window (viewport). This means that some content may jump horizontally when switching between pages. For example, if you have a centered header in your page template, the "center" of the page moves slightly when the scrollbar appears, which in turn moves the header.

There is a very simple CSS fix to make the scrollbar appear as it does in Internet Explorer, i.e. the scrollbar becomes inactive when it's not required but it is always visible.

Add this code to your CSS stylesheet:

html {overflow-y: scroll;}

That's all there is to it!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan vara snäll och hjälpa mig hur jag fixar detta på ie11 ?

 

There is a very simple CSS fix to make the scrollbar appear as it does in Internet Explorer, i.e. the scrollbar becomes inactive when it's not required but it is always visible.

Add this code to your CSS stylesheet:

html {overflow-y: scroll;}

 

hur gör jag det här och vart?

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Normalt sett används CSS ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Cascading_Style_Sheets ) anpassa hemsidor när du skriver dem, alltså tillverkaren alltid vill ha en synlig scrollbar på t.ex google.se så måste dem lägga lägga in den raden i sitt stylesheet.

dock finns KANSKE en möjlighet, om du själv gör en formatmall och anger den i internet Explorer

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/Use-your-own-style-sheet-to-format-webpages?5326cba8

edit: skapat ett stylesheet till dig som du kan ladda in via formatmallen (bifogad) den ändrar också färg på scrollbaren bifogar en bild på dennes uppbyggad så du kan anpassa färgerna själv, dock uppstår på vissa sidor problem med att den anpassade OCH sidans / webbläsarens egen visas alltså 2 scrollbars bredvid varandra.

scroll.css

post-6791-0-22584500-1394923412.gif

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Normalt sett används CSS ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Cascading_Style_Sheets ) anpassa hemsidor när du skriver dem, alltså tillverkaren alltid vill ha en synlig scrollbar på t.ex google.se så måste dem lägga lägga in den raden i sitt stylesheet.

dock finns KANSKE en möjlighet, om du själv gör en formatmall och anger den i internet Explorer

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/Use-your-own-style-sheet-to-format-webpages?5326cba8

edit: skapat ett stylesheet till dig som du kan ladda in via formatmallen (bifogad) den ändrar också färg på scrollbaren bifogar en bild på dennes uppbyggad så du kan anpassa färgerna själv, dock uppstår på vissa sidor problem med att den anpassade OCH sidans / webbläsarens egen visas alltså 2 scrollbars bredvid varandra.

attachicon.gifscroll.css

attachicon.gifscrollbar-color_image.gif

 

Tack för all hjälp,  tusen tusen tack för denna fil.

 

MEN hur gör jag så att denna scroll visas för alla hemsidor jag besöker? Om du kan hjälpa mig med detta också så skulle jag vara väldigt glad och tacksam.

 

 

Redigerad av Nickname
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du besöker t.ex www.google.se = ingen scrollbar

Lägg in scroll.css som formatmall, besök www.google.se = scrollbar visas

 

Jo tack, har redan gjort det och scrollen visas på google och här men inte på alla webbsidor som jag besöker.

Hur gör jag så att scrollen visas även på alla andra webbsidor?

 

Tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste nog be dig specificera mera exakt vilka sidor svårt att svara på generellt, kan vara så att sidorna är skrivna så att dem "tvingar" bort scrollbaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...