Gå till innehåll

Datorproblem


Champion

Recommended Posts

Gjorde så att jag fick ett problem, i samband med att jag tog bort ett fotoprogram så fick jag ett problem.

(Tog bort det fel, fick över 1000 filer på skrivbordet)

Jag har tömt datorn och gjort en ny istallation av Xp och drivrutiner men felet kvarstår.

Gick in i enhetshanteraren och fick se utropstecken på detta "ST3MP288 SCSI Controller" och "Plug and Play BIOS Extension"

fel kod 39 på båda, jag tycker det är konstigt att felet kvarstår då jag gjort en ny installation av allt, även drivrutiner. Jag kan inte installera vissa program ser ut som det fattas något.

Är dålig på datorer.

Vad kan det vara för fel och vad göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Tänkte be dig om några kontrollfrågor:

1. Vilket fotoprogram var det du tog bort?

2. Vad var det för 1000 filer du fick på skrivbordet?

3. Fanns problemen i Enhetshanteraren innan du installerade om datorn?

4. Har du några exempel på program du nu inte kan installera och eventuella felkoder som du får då du försöker installera dessa?

5. Har du Service Pack 2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

1. Photoshop Eng

2. från Photshop

3. Kollade inte

4. Photoshop Elements 4 Sv (står att jag ska kolla rättigheten) och andra som ligger packade i WinRar, inga felkoder

5. Ja

Blev förvånad i går, skulle spela upp en film i går på datorn men det gick inte, (Filmen ligger i datorn) men då jag brände den image fil och körde den i DVD spelaren så funkade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Prova att göra en "sfc /scannow", och ha windows xp cd i cd-spelaren...

Du kommer att söka efter saknade och ändrade systemfiler, finns det några så hämtas nya från cd´n

Har du ett slipstreamat sp2 på din xp cd är det ett plus, annars får du installera sp2 igen och sök efter uppdateringar på ms update efter det att du är färdig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...