Jump to content

Kalender?

CGD
 Share

Recommended Posts

Mina mailproblem med Office Outlook och Bredbandsbolaget fortsätter. Så jag funderar på att slänga ut Outlook och börja med ett annat mejlsystem. Funderar på Windows mail med mina Hotmailkonton. Men jag vill ju kunna ha en kalender som jag kan ha på datorn och som kan uppdateras till min Androidtelefon?

Några förslag.

Aj då, kom på att om jag uppgraderar till åttan måste jag ju skaffa ny skärm också. Det blir bara dyrare och dyrare. Jag tror att jag även får trassel med mitt nuvarande tangentbord.

Edited by CGD

Jag har följt dina mailproblem i tidigare inlägg och jag måste säga att jag fattar NADA. Det känns konstigt att det ska spela någon roll vilken ISP du har.

Innan du går vidare, kan du inte skaffa ett "bluffkonto" på Outlook.com och se om du får DET att fungera?

Jag har använt Outlook (hotmail/live) länge och även använd det som synkad kalender mellan datorer, telefoner och surfplattor. Har under denna tiden provat alla möjliga ISP, program och operativsystem och inte varit i närheten av dina problem. Möjligen att Outlook 2007 och äldre officeversioner bråkade när det kom till full synkning av just kalendern... men det är ett känt problem. Men det finns väl lösningar för det också, vad jag har läst. 

Skärmen kan jag inte orda om du behöver byta eller inte, men tangentbordet kommer absolut funka! Kanske med begränsade funktioner på vissa specialknappar som är beroende på ett speciellt program, men du behöver nog inte slänga dig på ett nytt, det första du gör. Ta en sak i taget.

// Manneman

Manneman

Det är inte Outlook.com som ger mig problem. Nu har jag ju haft mina konton hos Microsoft i femton år så alla heter ju fortfarande Hotmail. Dessa kör jag mot Windows live mail och här är inga problem.

Problemen kommer när jag använder Bredbandsbolaget mail och Office Outlook 2003 som klient. Ett tag tyckte jag det såg ut som om det rättat till sig men så fick jag mail i retur. Så här brukar det stå.

This is the mail system at host smtprelay-h12.telenor.se which is relaying messages sent by customers to Telenor Sverige AB and its subsidiaries Bredbandsbolaget and Glocalnet.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

<molndal.centrum@apotekhjartat.se>: host
    cluster5.eu.messagelabs.com[193.109.255.99] said: 553-you are trying to use
    me [server-10.tower-48.messagelabs 553-.com] as a relay, but I have not
    been configured to let 553-you [62.127.194.5, smtprelay-h12.telenor.se] do
    this. 553-Please visit www.messagelabs.com/support for more 553-details
    about this error message and instructions to 553 resolve this issue.
    (#5.7.1) (in reply to RCPT TO command)

Men Office 2003 fungerar ju inte med Windows 8 och jag kommer nog att skaffa Windows 8.1 inom en snar framtid. Det är ju inte bara att XP upphör utan nog mer att jag behöver kapacitet för bra mycket mer RAM minne.

Så nu tänkte jag se om det finns bra ersättare till Office. Det är ju vissa funktioner som jag gillar och använder regelbundet.

1. Kalender som jag kan uppdatera till min telefon.

2. En ersättare till One Note.

3. Word och Excel.

Jag har ett exemplar utav Office 2007 som körs på vår bärbara 8.1 dator. Men där används bara Word och Excel.

Min nuvarande skär är 19" 1280x1024 och åttan vill ha större upplösning. Minst 1366x768.

Jag vet att tangentbordet som sådant kommer att fungera men det är ju just specialknapparna som jag vill ha. Idag har jag ett Microsoft Elite kevboard. Det här tangentbordet är gammalt nu, cirka tio år men det har passat mig mycket bra. Hoppas jag kan hitta ett nytt med många extratangenter.

Har inte bredbandsbolaget fixat sina problem än??

Manne, mailen i Windows Live Mail = @Hotmail.com fungerar, @bredbandsbolaget.se i Outlook 2003 fungerar inte pga telenor's relay servers är svartlistade.

cgd, har du nån symantec/Norton produkt installerad?

förstår inte varför annars ditt mail ska gå till "messagelabs.com" som är just Symantec.cloud, när mottagarens är mail01.apotekhjartat.se

Edited by si3rra

Nej jag har har bara  Microsoft Security Essentials.

Sist jag pratade med dem sa de att det var många som hade samma problem. Men nu är både XP och Office 2003 på sluttampen och jag måste välja något nytt. Jag har redan en Office 2007, men jag gillade inte det nya utseendet på speciellt Outlook så jag behöll 2003. Men nu när även min stationära dator skall uppgraderas eller mer bytas ut och få Windows 8 så kanske jag lika gärna kan börja med Office 2007. Men det finns ju andra alternativ och det är mer det jag vill att frågan skall handla om.

Det är ju vissa funktioner som jag gillar och använder regelbundet.

1. Kalender som jag kan uppdatera till min telefon.

2. En ersättare till One Note.

3. Word och Excel.