Gå till innehåll

Otroligt besviken på Microsoft


Gå till lösning Löst av gsb,

Recommended Posts

Hej alla

 

Trots att Microsoft nu gett ut Windows 8.1 så finns det många som fortfarande använder Windows 7 och så kommer det förmodligen att vara under lång tid framöver.

 

Jag har naturligtvis inget emot Windows 8.1. Tvärtom, det fungerar bra på nya datorer och med hjälp av Classic Shell och diverse suveräna registerhack från en känd websida så får man ett användargränssnitt som är väldigt likt användargränssnittet för Windows 7. Tyvärr är detta inte helt lätt för alla att åstadkomma.

MEN för alla som fortfarande kör Windows 7 och som av olika anledningar behöver installera om sin dator så tar det tack vare Microsofts dåliga support alleles för lång tid och det är här som min besvikelse på Microsoft har sin grund.

 

Det jag tänker på är naturligtvis avsaknaden av SERVICPACK 2. Vid varje omistallation av Windows7 med SP1 behövs det ytterligare omkring 150 uppdateringar från Microsoft Update för att få Windows 7 uptodate.  

 

OTROLIGT DÅLIGT AV MICROSOFT ATT INTE GE UT ETT SERVICPACK 2

 

Tror man att alla skall överge 7:an bara för att 8:an finns så har man tydligen inte lärt sig någonting alls. Det är bara att se hur länge Windows XP med SP1 + SP2 + SP3 har funnits, använts och fungerat bra, trots att både Vista och 7:an släppts.

 

Så dåligt agerar bara företag som har nästintill monopol på sina produkter.

 

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tror inte det bara är en tidsfråga innan Windows 8 ser likadant ut? (för övrigt dåligt underlag för någon diskussion)

Finns för övrigt en Enterprise hotfix rollup med ca 90 uppdateringar som kan installeras efter sp1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så dåligt agerar bara företag som har nästintill monopol på sina produkter.

Nja... monopol är nog att ta i. Möjligen att dom är dominanta på marknaden och sätter standard för användarna och uppenbarligen vill vi ha dessa. Så länge vi köper så säljer dom. Och mycket kan vi klaga på men hade det varit vår egen affärsidé så hade vi inte klagat.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte överge 7:an för att det saknas servicepacks. Det är inget jag irriterar mig det minsta på. SP som har kommit har inte heller dem varit problemfria. Jag har vid några tillfällen blivit tvungen att installera om eftersom jag inte fått in SP.

 

Jag förstår de som jobbar med installationer dagligen, de borde bli skogstokiga av att ha ett antal datorer som installerar uppdateringar i x antal timmar. Installerar man om någon gång per år så spelar det ingen som helst roll att det tar lite tid att få in alla uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om problemet men inte att det är specifikt för Windows 7. Det är sorgligt att Microsoft aldrig tillhandahållit uppdaterade ISO-filer för enkel nedladdning. Det vore väldigt lätt för dem att lägga ut en ny varje månad som är preppad med alla rättningar som släppts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag håller med om problemet men inte att det är specifikt för Windows 7. Det är sorgligt att Microsoft aldrig tillhandahållit uppdaterade ISO-filer för enkel nedladdning. Det vore väldigt lätt för dem att lägga ut en ny varje månad som är preppad med alla rättningar som släppts.

 

Visst, men den huvudsakliga orsaken till att vi fortfarande tvingas använda Windows Update vid uppdateringar, är ju för att en liten del av jordens befolkning anser att Windows bör och skall vara gratis...

Och installerar sitt WIndows därefter...

 

Redigerad av ByggareBob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, men den huvudsakliga orsaken till att vi fortfarande tvingas använda Windows Update vid uppdateringar, är ju för att en liten del av jordens befolkning anser att Windows bör och skall vara gratis...

Och installerar sitt WIndows därefter...

 

 

Hur menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att...

Bobs teori bygger på att MS vill ha regelbunden update, som slår ut alla crack, loaders, hack m.m

i samband med en validering då å då..

 

Ok, det är väl möjligt att det stämmer, lika sorgligt i så fall. Det hindrar ju inte piratkopierare alls medans det förstör för de betalande kunderna. Tänk om de kunde börja tänka tvärtom och erbjuda sina betalande kunder så bra och smidiga tjänster att även piratkopierare hellre betalar för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det är väl möjligt att det stämmer, lika sorgligt i så fall. Det hindrar ju inte piratkopierare alls medans det förstör för de betalande kunderna. Tänk om de kunde börja tänka tvärtom och erbjuda sina betalande kunder så bra och smidiga tjänster att även piratkopierare hellre betalar för sig.

 

Ni är fel ute på alla punkter. Det låter som den höga skatten, för 10 år sedan:

"Tänk om alla slutas smita från skatten, då hade vi endast haft 15% i skatt"

Idag har statens skatte-inkomster ökat nåt otroligt pga, "obefintligt" kontanthantering, kontroller samt rut/rot,

och har den minskat? Inte ett smack!

 

Så om alla köpte sin Licens, skulle MS bygga ut supporten? Aldrig, glöm det.

Ni glömmer flera saker, supporten gäller bara RETAIL..! 95% (gissningsvis) sitter på OEM-dator, dessa

hänvisas av MS till resp. dator-leverantör.

 

En väsentlig sak till, Win8 är redan betald å inbakad med nyckeln i datorns UFEI, som Mac.

MS lämnar inte support på den heller.

 

MS support smiter undan och är delvis okunniga, tacka istället AOW forumägaren (och oss)   :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ni är fel ute på alla punkter.

 

Jag fattade inte, kan du förklara tydligare hur vi är fel ute?

EDIT: Egentligen är jag bara intresserad av hur just jag är fel ute men du väljer själv hur mycket du vill förklara.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag fattade inte, kan du förklara tydligare hur vi är fel ute?

EDIT: Egentligen är jag bara intresserad av hur just jag är fel ute men du väljer själv hur mycket du vill förklara.

 

Du säger:

"Tänk om de kunde börja tänka tvärtom och erbjuda sina betalande kunder så bra och smidiga tjänster att även piratkopierare hellre betalar för sig."

 

Du tror:

1. att piratkopierare skulle betala om de får bättre service?! Snick-snack de vill inte betala öht.!

2. det är bara en försumbar andel som kör Retail idag, oem-användare har större problem, men har inte rätt till ms-support. 

3. Så MS kan inte, behöver inte "erbjuda sina betalande kunder"

 

Du säger:

"Det hindrar ju inte piratkopierare alls medans det förstör för de betalande kunderna"

1. Knappast. De belastar inte supporten alls!

2 Så alla som inte köper Volvo, förstör för andra Volvo-ägare? Say no more.

 

edit, sen är det skillnad på monopol och ensamrätt / patent... osv. osv..

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massa dravel...

 

1. Du har fel.

2. Du har säkert rätt, men det innebär inte att jag är fel ute.

3. Du har säkert rätt, men det innebär inte att jag är fel ute.

1. Vad har det med saken att göra?

2. Nej men igen, vad har det med saken att göra?

Mer dravel som inte har med saken att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vad har det med saken att göra?

2. Nej men igen, vad har det med saken att göra?

Mer dravel som inte har med saken att göra.

 

Dravel?

Svara då vad du vill ha sagt med detta citat som är ditt:

"Det hindrar ju inte piratkopierare alls medans det förstör för de betalande kunderna"

 

Vad är det dessa förstör?

 

Parantes:

Om jag skall sätta in ordet "förstör" så gjorde ju MS detta helt själva när det lansera ett buggigt Win8.

De förstörde såpass mycket att BETALANDE kunder kände sig bedragna med frustration över alla problem.

Men i din värld med teori så är det alltid synd om MS - kunden, användaren skall tydligen bara hålla käften!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Du har fel.

 

???

 

Det är en försumbar klick av den stora massan som bygger sin dator idag, och en liten klick av dessa
snor licensen.
Och dessa smitare tror du skulle köpa sin retail-licens om de fick bättre service å support från MS?!
Den klick är ju redan väl bevandrade och sköter sig själva, så fråga mej inte hur du tänker?!
 
Du är verkligen efter din tid, eller saknar kanske oförmåga att tänka "marknadsmässigt"
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.tror de vart lite "off topic" då frågan va om det gick/finns SP1 & ev SP2 som ISO-fil. Vore betydligt enklare för oss som vill ha W7 & betalt för det. Sen att MS inte kan/vill eller klarar av det, va väl ganska orelevant,,hack hit, loaders dit...VI som pejar för MS W7 borde få kunna ladda ner isofiler...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. som jag sa redan i inlägg #2 i denna tråd som finns det ett hotfix rollup paket med ca 90 uppdateringar som släppts efter sp1, inte ett SP2 men det närmsta man kan komma.

Men tyvärr så dränks ju såna svar i bruset eller verkar ignoreras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Svara då vad du vill ha sagt med detta citat som är ditt:

"Det hindrar ju inte piratkopierare alls medans det förstör för de betalande kunderna"

 

Vad är det dessa förstör?

Du skriver att Bob menar att Microsoft gör detta för att hindra cracks osv. Det gör det inte. Vad det däremot gör är att ge sämre service åt de som betalt för sig. Hoppas du förstår denna gången trots att jag i princip bara upprepade samma sak en gång till.

 

Det är en försumbar klick av den stora massan som bygger sin dator idag, och en liten klick av dessa snor licensen.

Och dessa smitare tror du skulle köpa sin retail-licens om de fick bättre service å support från MS?!
Den klick är ju redan väl bevandrade och sköter sig själva, så fråga mej inte hur du tänker?!
Du är verkligen efter din tid, eller saknar kanske oförmåga att tänka "marknadsmässigt"

Om det nu är så ytterst få "smitare" är det väl än märkligare att man fokuserar så hårt på att hindra dem så att man straffar de som inte gör det.

Men jo en del av de som idag "smiter" från olika typer av avgifter skulle betalat för sig om de fått mer för pengarna, eller fått samma för mindre pengar, inte alla men en del. Så du har fel när du säger att de inte vill betala öht. 

Nu har jag sagt det jag vill ha sagt angående detta 2 gånger så jag lägger ner detta i denna tråden nu.

 

.tror de vart lite "off topic" då frågan va om det gick/finns SP1 & ev SP2 som ISO-fil. Vore betydligt enklare för oss som vill ha W7 & betalt för det. Sen att MS inte kan/vill eller klarar av det, va väl ganska orelevant,,hack hit, loaders dit...VI som pejar för MS W7 borde få kunna ladda ner isofiler...

Du har rätt och det var/är precis det jag menar.

 

.. som jag sa redan i inlägg #2 i denna tråd som finns det ett hotfix rollup paket med ca 90 uppdateringar som släppts efter sp1, inte ett SP2 men det närmsta man kan komma.

Men tyvärr så dränks ju såna svar i bruset eller verkar ignoreras.

Du har också rätt, f'låt, bra tips!

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nicklas, inget du behöver be om ursäkt för. För övrigt så borde inte tråden ens vara placerad i " Hjälp och support" för det finns ingen frågeställning och inget att diskutera egentligen, och varför trådskaparen inte kommit tillbaka till tråden visar väl att det egentligen inte fanns nåt intresse av att få hjälp utan bara att få ur sig något, på helt fel ställe för ingen här på forumet kan släppa något sp2 och Microsoft läser inte här så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. som jag sa redan i inlägg #2 i denna tråd som finns det ett hotfix rollup paket med ca 90 uppdateringar som släppts efter sp1, inte ett SP2 men det närmsta man kan komma.

 

Men tyvärr så dränks ju såna svar i bruset eller verkar ignoreras.

 

Låt mej se här nu.. trådskaparen fick svar på sina frågor i början av tråden, saken är klar, trådskaparen är borta.

Kan vi enas om detta?

 

Om vi senare lånar tråden och diskuterar lite sidospår, vad är det för fel med det?

Det är sånna inlägg som ditt Sierra, som hämmar folk å skriva & brusa, det är pga den andan det blir torka härinne emellanåt.

 

Sätt du dagordningen nu, så Niklas å andra slipper be om ursäkt och känna att de besvärar, (själv tänker jag inte göra det)

skall vi vara fåordiga, topic in absurdum och sakliga, däremellan är vi tysta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att Bob menar att Microsoft gör detta för att hindra cracks osv. Det gör det inte. Vad det däremot gör är att ge sämre service åt de som betalt för sig. Hoppas du förstår denna gången trots att jag i princip bara upprepade samma sak en gång till.

 

Om det nu är så ytterst få "smitare" är det väl än märkligare att man fokuserar så hårt på att hindra dem så att man straffar de som inte gör det.

Men jo en del av de som idag "smiter" från olika typer av avgifter skulle betalat för sig om de fått mer för pengarna, eller fått samma för mindre pengar, inte alla men en del. Så du har fel när du säger att de inte vill betala öht. 

Nu har jag sagt det jag vill ha sagt angående detta 2 gånger så jag lägger ner detta i denna tråden nu.

 

Du har rätt och det var/är precis det jag menar.

 

Du har också rätt, f'låt, bra tips!

 

Du Niklas, en gång i tiden runt 2001 när XP släpptes, var det ungefär 50% av västvärlden som snodde XP rakt

av, samt säkert 90% i asien. MS växte så det knaka, MS var väl medvetna om detta, men det var mest på

gott, fast de hade inkomstbortfall, då hela världen byggde allting efter deras standard. Windows blev princip det enda språket. Smart drag.

 

Därefter de erövrat hela världen drog det åt snaran, helt enligt planerna.

Lyssna nu, med detta enorma "svinn" på denna tid, borde inte MS öht. ha råd med en support, eller hur?

 

Och häng med nu, IDAG har MS friskrivit sig från alla OEM-licenser, och lagt detta hos resp. dator-tillverkare,

detta innebär att de har alla tid i världen att ge proffsig support till de få Retail som säljs.

 

Vidare.. priset på en vara blir inte billigare för att det säljer mer, utan priset sätts av marknaden:

"vad är folk villiga att betala för produkten.."

 

Bra Niklas, nu förstod du, och be inte ursäkt för din existens, ;)  alla behövs, det är debatten som bygger ett

forum inte tystnaden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag påminner alla deltagare att en öppen tråd baseras på det faktum att ingens åsikter är sämre än någon annans. "Jag läser vad du skriver men jag håller inte med" är betydligt mer ödmjukt än "Jag har rätt och du har fel och nu ska jag peka finger tills du slutar skriva".

 

Uppfattas inte denna väl tilltagna text vidare i tråden så stänger jag den!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

VI som pejar för MS W7 borde få kunna ladda ner isofiler...

 

Hej igen

 

Håller med om att det var dåligt att inte återkomma i tråden tidigare men en billig resa till varmare breddgrader kom helt plötsligt i vägen.

 

Ber om ursäkt för detta.

 

Men för att återkomma till problemet med många updates och ingen SP2 eller SP3 så måste jag hålla med PCfreak enligt citatet ovan.

 

Visst kan man slipstreama W7 men eftersom det skall fungera till c:a 2022 enl. uppgift så blir det många uppdateringar till och dessutom så finns det ju både 32 & 64 bitars versioner.

 

Och om man skall tro inlägg här på sajten så blir det samma problem med W8 eftersom ingen "utomstående" kan komma över en iso med W8.1 men detta får ju diskuteras i en annan tråd.

 

MVH

Göte - nu hemkommen efter en skön extrasemester.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...