Gå till innehåll

User profile fel


göte
Gå till lösning Löst av si3rra,

Recommended Posts

Hej alla

 

Har nu på kort tid fått in flera datorer med felet:

"User profile service misslyckades med inloggningen. Det går inte att läsa användarprofilen"

 

 

Någon som vet hur man kan förebygga detta och/eller vad det beror på, samt hur man kan
åtgärda det utan att behövs göra en ominstallation

 

Felet har förekommit i både W7- och Vistadatorer

 

 

MVH

Göte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej!

Jag ser alltid till att det finns minst två administratörskonton så att det skulle gå att komma in på ett annat konto och göra en systemåterställning, eftersom det många gånger kan hjälpa, eller om det inte går kan man i alla fall skapa ett ersättningskonto och flytta över filerna. Kompletta backuper (systemavbildningar) är förstås alltid bra att ha.

Ibland uppstår felet för att hårddisken är dålig och ibland på en programinstallation som går fel.

Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag ser alltid till att det finns minst två administratörskonton så att det skulle gå att komma in på ett annat konto och göra en systemåterställning, eftersom det många gånger kan hjälpa, eller om det inte går kan man i alla fall skapa ett ersättningskonto och flytta över filerna. Kompletta backuper (systemavbildningar) är förstås alltid bra att ha. Ibland uppstår felet för att hårddisken är dålig och ibland på en programinstallation som går fel.

 

Hej

 

Jag har hittills lyckats att rädda filerna genom att gå in via F8 och kommandotolken och där skapat ett adminkonto för att sedan föra över filer till en extern HD. Tyvärr har det aldrig gått att göra en systemåterställning.

 

/Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...