Gå till innehåll

Uppdateringen av mse 4.5.216.0 (KB2949787) avslutas ej


VladAr
Gå till lösning Löst av JoWa,

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Hej!

Har programuppdateringar med "Anpassad installation" i min ASUS Eee 901 med slimmad XP SP3.

Uppdateringarna har hittills funkat u. problem. Fick förförra veckan (v.12) meddelande om inkommen uppdat. för MSE 4.5.216.0 (KB2919787). Jag beordrade "hämtning", men fick den inte. Efter tre dygn fick samma meddelande igen, med samma resultat igen. Gick Igår in på MS webbsida via Win. Update och beordrade installation av MSE 4.5.216.0 (KB2919787). Fick den, Installationen avslutades i två (2) försök med: "Uppdateringarna har ej Installerats". 

 

Allt jag lyckades Googla fram var att "MS slarvar med uppdateringen av uppdateringslänken i MS Update". Kan vara fallet, men jag försökte ju även direkt i uppdateringsmeddelandet.

 

Vet någon bland våra duktiga medlemar (Cecilia, Si3rra o.s.v.) lösningen på problemet?

 

Tacksam på förhand.

Redigerad av VladAr
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken felkod får du när uppdateringen inte installeras?
 
Jag hittade denna infon om uppdateringen: http://answers.microsoft.com/en-us/protect/wiki/mse-protect_start/microsoft-security-essentials-452160-potentially/1328d67a-5720-4481-8662-e52a49a11a22

 

Där står väl inte något direkt matnyttigt angående ditt problem, men det kanske får dig att tänka på att det är dags att leta efter ett annat AV till XP.

 

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken felkod får du när uppdateringen inte installeras?

 

Jag hittade denna infon om uppdateringen: http://answers.microsoft.com/en-us/protect/wiki/mse-protect_start/microsoft-security-essentials-452160-potentially/1328d67a-5720-4481-8662-e52a49a11a22

 

Där står väl inte något direkt matnyttigt angående ditt problem, men det kanske får dig att tänka på att det är dags att leta efter ett annat AV till XP.

 

// Manneman

Tack för svaret,

1. Får ingen felkod när uppdateringen inte installeras.

2. Befinner mig i utlandet och behöver klara mig med datorn som den är dock utan smitta i två veckor till då jag återvänder hem.

3. Det duger inte med annat AV till min XP. Disken rymmer ej mer program.

4. Om två veckor är det ny dator som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MSE 4.5 är för Vista och 7. XP-användare får hålla tillgodo med MSE 4.4.

Minimum system requirements for Microsoft Security Essentials 
Operating System: Windows Vista (Service Pack 1, or Service Pack 2)*; Windows 7* 
Note: If you are running Windows XP, you need download this version.

 

http://www.microsoft.com/en-gb/download/details.aspx?id=29942

 

Så du kan hämta 4.4 här och ominstallera MSE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MSE 4.5 är för Vista och 7. XP-användare får hålla tillgodo med MSE 4.4.

 

http://www.microsoft.com/en-gb/download/details.aspx?id=29942

 

Så du kan hämta 4.4 här och ominstallera MSE.

 

Om ovannämnda stämmer får du en stjärna av mig så snart jag hunnit tittat på länkens innehåll.

 

Är på väg ut till ett möte men hann gå igenom mina uppdateringar i "Lägg till ta bort program" och egenskaper för MSE utan att hitta en enda. Var ngnstans gömmer de sig?

Föra gången var jag på

http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=sv där jag fick listade alla programuppdateringar som saknades på datorn och föreslogs av MS. Bl. a. MSE i trådens rubrik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ovannämnda stämmer får du en stjärna av mig så snart jag hunnit tittat på länkens innehåll.

 

Är på väg ut till ett möte men hann gå igenom mina uppdateringar i "Lägg till ta bort program" och egenskaper för MSE utan att hitta en enda. Var ngnstans gömmer de sig?

Föra gången var jag på

http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=sv där jag fick listade alla programuppdateringar som saknades på datorn och föreslogs av MS. Bl. a. MSE i trådens rubrik.

Nu har jag snurrat bra länge i utforskaren, Hjälp och support, Sök med vovven på datorn och på Google utan att hitta "min" version av MSE eller info var ngnstans man ser MSE uppdat.versioner.

Ställde frågan i förmiddags.

Kan du tipsa mig var hitta "min" version av MSE, tack? Vill inte installera 4.4 om den redan finns på datorn.

En fråga till, varför skickar MS en viktig säk.uppdatering för Win 7 och Vista till en XP-dator?

 

Tackar på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken MSE-version du har kan du se i programmet. Klicka på pilen till höger om ”Hjälp”, och sedan Om.

 

Varför MS gör som de gör vet nog knappast ens MS. :P

 
Here we go again. Om du menade: (?) Hjälp och support / sök:om, så hittade jag nada bland rubriker nedan som sökningen hittade. Tacksam för ytterligare förtydligande av vägen till MSE-versionen på min dator.
 
Välj en aktivitet
 
Översikter, artiklar och vägledningar
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ooops, borde förstorat bilden. Var där, gick igenom Startsidan, Uppdatera, Historik och Inställningar men missade (?). Ber om ursäkt för besväret. Rusar igen till ett möte. Återkommer med resultatsvaret snarast möjligt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JoWa du är en klippa. MSE 4.4.364.0 finns i datorn. Skäms för att jag förbisett (?) i MSE-programmet.

Har prickat av ditt föregående inlägg som lösning som hjälp för andra som gör samma miss.

Utöver det får du en * av mig för tålmodig handledning.

Förmodar att du och Mannerman har "hotline" till MS. Snälla förmedla en känga till MS från mig pga påckande om irrelevant uppdtering till XP-datorer. Ska försöka själv om jag lyckas hitta en mottagare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...