Gå till innehåll

Kommer ej åt min hemsida


Director

Recommended Posts

Sedan ett par veckor tillbaka så kommer jag helt plötsligt inte åt min ena hemsida från min hemdator. Jag får ingen åtkomst till den, varken genom IE, Chrome eller via mitt FTP-program. Har tagit bort cockies och alla annan webbinformation, tömt temp-filer och kontaktat mitt webbhotell. Har avinstallerat AdAware från LavaSoft och aktiverat Windows Defender. Inget hjälper. Det går att se hemsidan från alla andra datorer och jag kan komma åt alla andra webbsidor via min dator utan just en. Har själv inte blockerat någon hemsida eller liknande. Den funkade ena helgen, och nästa inte alls. Webbhotellet konstaterar att sidan inte är blockerad, men konstaterar också att jag inte når fram till den. De hittar inget svar och kan inte hjälpa mig. Har någon en idé om vad det kan vara och hur man löser det?

 

En annan märklig sak sedan jag uppgraderade till 8.1 är att apparna till Lync och Outlook är helt blå, utan text eller ikoner. De försvann när jag uppgraderade, så det verkar vara en massa strul med 8.1. Ingen stor sak, men ändå märkligt.

 

Det vore snällt om någon förstår sig på det här och kan komma med en lösning, tack!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har liknande problem. Vad har du för ISP? Jag har telia och de kan inte hjälpa mej. Har en liten site på wiki-site.com som jag heller inte kommer åt. Kör jag via VPN så går det bra. Men inte den vanliga vägen via telia. Tror att min IP-adress är bannad någonstans på vägen. Det syns om man gör en traceroute på webservern. Någonstans på vägen tillbaka från servern blir det stopp. Orkar inte tjata mer på telia utan har skaffat ett annat gratishotell dit jag i sakta mak flyttar min site.

Lite fel ang. kommandot, det skall vara 'tracert' !

Gå in på 'Start' - 'Kör' skriv 'cmd' i kommandotolken skriv 'tracert + adressen till webbservern, namn eller IPnummer + 'Enter' och se vad som händer!

Redigerad av JonnyS
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har numera fiber via något som heter Ownit. Hemsidan har jag hos Surftown. Kan tyvärr inte sådant som traceroute och grejer. Sidan ska dessutom avslutas om en månad, men jag ville lägga ut några saker jag lovat innan dess. Kan Ownit ha något med saken att göra? Mycket märkligt det här. Vet inte om det finns något dolt ställe i Windows där det kan ligga någon blockering. Är tyvärr inte så duktig så jag förstår sånt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vad händer om du gör detta på två olika datorer (den ena där du kommer åt sidan och på en som du inte kommer åt sidan)

Start, kör, Kommandotolken

där skriver du nslookup

och sedan på den nya raden ">" anger du din domän som du försöker ansluta till, båda ska då visa samma IP adress som svar, gör det är det INTE ett DNS problem.

Vad får du för felmeddelande i din FTP klient när du försöker ansluta till domänen/IP-adressen?

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vet inte riktigt hur det skulle gått till men det är inte så att adressen lagts till i C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts filen så att den pekar på 127.0.0.1 eller något annat knasigt ställe? Öppna filen med Anteckningar och leta efter adressen i fråga.

 

Vad får du för meddelande när du försöker surfa till sidan?

 

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har drabbats av detta fenomen också, ingen tillgång att uppdatera eller kunna se min hemsida. Har Spray som min hemsida ligger på. Skickat mail till dom och undrat vad som felar.

 

Så här lyder svaret från Spray!Vi är verkligen så ledsna för att Passagen hemsidor fortfarande inte är uppe. Vi är tyvärr tvungna att byta servrar innan vi kan fortsätta återskapa de resterande hemsidorna. Tyvärr kan vi inte säga exakt datum för när alla hemsidor är uppe igen men vi försöker verkligen att lösa detta så fort som möjligt.

Spray hemsidor fungerar dock som vanligt.

Beklagar åter igen!

Redaktionen på Spray och Passagen "

Så jag får väl bara vänta och se, när jag kan uppdatera/komma in på min hemsida!

Mvh// Sunshine.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ska testa detta på ytterligare en dator. Har antecknat IP-numret jag fick upp. Tack!

 

När jag försöker via FTP-programmet så får jag bara:

 

Create Control socket
Connecting to ...Surftown...

Connection timed out

 

Vad händer om du gör detta på två olika datorer (den ena där du kommer åt sidan och på en som du inte kommer åt sidan)
Start, kör, Kommandotolken
där skriver du nslookup
och sedan på den nya raden ">" anger du din domän som du försöker ansluta till, båda ska då visa samma IP adress som svar, gör det är det INTE ett DNS problem.

Vad får du för felmeddelande i din FTP klient när du försöker ansluta till domänen/IP-adressen?

 

Redigerad av Director
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här står det "For exampel och två ip-nummer. Ett till #sorce server och ett till "x client host. Antar att de är ointressanta.

Sedan står det:

 

local host name resolution is handled within DNS itself:

 

127.0.0.1 localhost
::1 localhost

 

När jag försöker surfa till sidan så får jag upp "Det går inte att visa den här sidan". Kör jag då Årgärda anslutningsproblem så får jag upp "Din dator verkar vara rätt konfigurerad men enheten eller resursen svarar inte."

 

 

Vet inte riktigt hur det skulle gått till men det är inte så att adressen lagts till i C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts filen så att den pekar på 127.0.0.1 eller något annat knasigt ställe? Öppna filen med Anteckningar och leta efter adressen i fråga.

 

Vad får du för meddelande när du försöker surfa till sidan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur jag gör detta. Skrev in nic i sökrutan och fick då upp "Hitta och åtgärda nätverks- och anslutningsproblem." Där kunde jag söka på en särskilt hemsida och får upp att jag ska kontakta internetleverantören, så jag får testa det också.

 

 

Kom att tänka på,, det kan hända att att det kan fungera med att ominstallera drivrutinen för wifi eller för nic, om allting är ok annars.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här står det "For exampel och två ip-nummer. Ett till #sorce server och ett till "x client host. Antar att de är ointressanta.

Sedan står det:

 

local host name resolution is handled within DNS itself:

 

127.0.0.1 localhost

::1 localhost

 

När jag försöker surfa till sidan så får jag upp "Det går inte att visa den här sidan". Kör jag då Årgärda anslutningsproblem så får jag upp "Din dator verkar vara rätt konfigurerad men enheten eller resursen svarar inte."

 

Ok. Och antagligen börjar alla raderna med # vilket innebär att de är "kommentarer" och inte har någon faktiskt påverkan. Då har inte din sida lagts till där så då får du leta vidare efter andra orsaker.

 

Har du en bärbar dator kan du ta med den och prova surfa till sidan från någon bekant. Funkar det där så bör det ju inte vara något i din dator som ställer till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har hänt förr att ISP's servrar eller servrar på vägen inte är uppdaterade/uppgraderade vad gäller tex. antispam och då blockerar en viss IP adress utan att det behöver vara fel på just klientens dator. Dessutom tycks TS ha uppgraderat till w8.1 i samma veva. ISP's kan dessutom vara omedmedvetna om problemet. Det beror lite på hur datorn har använts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ska testa detta på ytterligare en dator. Har antecknat IP-numret jag fick upp. Tack!

 

När jag försöker via FTP-programmet så får jag bara:

 

Create Control socket

Connecting to ...Surftown...

Connection timed out

 

Du svara aldrig på om du kan joina från en annan dator i ditt hem? Som körs via samma router & ISP.

 

1. om du kan det, så  installera om din dator

2. kan du inte, så tror jag det finns ett DNS-fel på vägen. Vilket har drabbat mej själv.

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har tyvärr inte kunnat hålla på med detta på några dagar, men jag har testat nslookup på en annan dator och fick samma ip-nummer som när jag testar från min. Bredbandsleverantören vill att jag ska testa att ta hit en bärbar dator och därigenom se om problemet finns i min burk eller inte. Har inte fått tag i någon ännu som jag kan låna, men jag ska försöka. Jag installerade nyligen om min dator helt. Vet inte om det är Windows 8.1 som ställer till det. Jag har fiber sedan några månader tillbaka och därmed ingen router eller liknande.

 

Återkommer när jag har lyckats få låna en dator. Ska också tillägga att idag kommer jag inte åt www.sj.se Möjligt att det är samma problem, ser i alla fall likadant ut och jag vet att den funkar för andra.

 

Tack för alla svar :)

 

 

Du svara aldrig på om du kan joina från en annan dator i ditt hem? Som körs via samma router & ISP.

 

1. om du kan det, så  installera om din dator

2. kan du inte, så tror jag det finns ett DNS-fel på vägen. Vilket har drabbat mej själv.

 

Redigerad av Director
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sj.se verkar lite skakig idag så kan mycket möjligt vara ett fel hos SJ/EVRY.

enligt (obekräftade) uppgifter ska det vara någon slags DDOS attack mot SJ.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har liknande problem. Vad har du för ISP? Jag har telia och de kan inte hjälpa mej. Har en liten site på wiki-site.com som jag heller inte kommer åt. Kör jag via VPN så går det bra. Men inte den vanliga vägen via telia. Tror att min IP-adress är bannad någonstans på vägen. Det syns om man gör en traceroute på webservern. Någonstans på vägen tillbaka från servern blir det stopp. Orkar inte tjata mer på telia utan har skaffat ett annat gratishotell dit jag i sakta mak flyttar min site.

Lite fel ang. kommandot, det skall vara 'tracert' !

Gå in på 'Start' - 'Kör' skriv 'cmd' i kommandotolken skriv 'tracert + adressen till webbservern, namn eller IPnummer + 'Enter' och se vad som händer!

 

Nu kommer jag plötsligt åt min gamla wiki-site igen. Fast leverantören har flyttat den till en annan adress. Förut var det wiki-site.com nu är det freewiki.in. Men nu svarar inte min fria DNS-server i stället. Kommer åt den via webbsida och kan logga  in och kolla den. Men vid anrop mot adressen går det inte.

 

Däremot fungerar direktanrop till min nya website fortfarande. Men tänkte att alla anrop skall gå via snell.se så kan jag flytta webbsidorna till ny server utan att behöva ändra webbadressen. Ändrar bara i DNS-servern.

 

Vad är det som pågår med DNS-er, routrar och IP-adresser ute på nätet?

Man kanske skulle hyra ett litet webbhotell i stället! Kommer det att fungera bättre då, tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...