Gå till innehåll

Uppdatering Windows 8,1 2014-04-08


Lasse B

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Väntar med spänning vad det kommer att innebära med den nya uppdateringen av Windows 8,1 i kväll.

Hoppas på synpunkter från forumet, hur det funkar med mera.

Mvh

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pinna = fästa (på Aktivitetsfältet)

 

Har installerat Update 1 och det som märktes mest var just möjigheten att fästa appar på akt.fältet.

En annan var att apparna får en sorts titelrad som dyker upp när man för musen upp till överkan och som innehåller en "Minimera" och "Stäng av"-knapp.

Annars vete tusan om det var så märkvärdigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har fått (8.1 x64)

KB2922229

KB2939087

Ie11 update, flash player update, verktyget borttagning av skadlig programvara, men ingen av dem hör till "Update 1" (enl. http://www.neowin.net/news/windows-81-update-1-released-now-available-for-download )

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vi hoppas det... har inte hittat några notiser att det skulle vara försenat. Jag kan lägga ut länkar till de uppdateringar som behövs, men avvaktar tills imorgon, så naturen kan ha sin gång ;-) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

?? Det står i dag 2014-04-09 i PC för alla följande.

 

Därför måste du uppdatera Windows 8,1 inom 5 veckor, innan 13 maj annars kommer man tydligen inte få uppdateringar ?? buggfixar och säkerhetsuppdateringar om jag nu fattat rätt.

 

Vad händer om man exempelvis formaterar om datorn om 6 veckor, kommer man då inte att få några uppdateringar, och buggfixar ??

 

 

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lasse: Om man blir tvungen att installera om datorn så uppdaterar den fram till gårdagens uppdateringar. Där finns ju den nya uppdateringen och sen rullar det bara på. Det är nya uppdateringar därefter som inte syns förrän Update 1 är installerad.

 

Kokoskakan: Det är en hel drös med felanmälningar som gjorts till MS angående installationen av uppdateringen *355, som kallas Spring Update eller Update 1. Hurvida detta har resulterat i att MS tagit bort den från Windows Update eller om det beror på annat vet jag inte. Oavsett så vet jag att det jobbas febrilt på MS.

 

Vissa får uppdateringen installerad direkt utan problem, andra får "installationen misslyckades" innan omstart. Vissa får t o m installationen misslyckad efter omstart och datorn gör en sk rollback. Jag har fått samma problem på 2 olika laptops... den ene helt nyinstallerad utan några som helst program eller annat. Den andre är en bruksmaskin... båda borde funka utan problem. I nuläget finns det inte något mönster som ger ledtrådar kring var felet härstammar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tack Manneman för en bra välformulerad information.

Då lär det välan framöver ramla in några uppdateringar, för att rätta till eventuella problem.

Ha det så bra.

 

Kokoskakan,

Kan du bara meddela när du fått din uppdatering.

 

Mvh

Lasse

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Till Manneman.

Om du råkar få reda på, om man släpper en ny version av uppdateringen, eller hur man kommer att rätta till det eftersom det då verkar vara struligt med den, har du i så fall lust att meddela det, antingen på forumet eller till mig.

Ha en bra dag nu, om man nu kan ha det i detta väder.

Lasse

 

Till Manneman.

Om du råkar få reda på, om man släpper en ny version av uppdateringen, eller hur man kommer att rätta till det eftersom det då verkar vara struligt med den, har du i så fall lust att meddela det, antingen på forumet eller till mig.

Har själv några konstigheter tror jag och kanske i så fall när man fixat problemen, installerar om det ??

Ha en bra dag nu, om man nu kan ha det i detta väder.

Lasse

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag har fått information om är själva installationen... inte några fel efteråt. Möjligen några appar som inte fungerar men det är bara en tidsfråga innan dom uppdateras.

 

Självklart uppdaterar jag tråden efterhand jag får mer info

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda jag har fått information om är själva installationen... inte några fel efteråt. Möjligen några appar som inte fungerar men det är bara en tidsfråga innan dom uppdateras.

 

Självklart uppdaterar jag tråden efterhand jag får mer info

 

Jag hade problem med nedladdningen av KB2919355 i gårkväll, men installationen gick bra.

Men efter installationen kollade jag uppdatera och då kom nya uppdateringar (KB2933809 och KB2957390.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...