Gå till innehåll

R.I.P. MSI GT780R 2011-2014


Skull Kid

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Nu går den inte ens in i BIOS längre, och för tillfället hittar den inte ens hårddiskarna... har postat på My Digital Life forumet för Windows 7, men de verkar skratta mig i ansiktet... :(

 

Är i desperat behov av hjälp! Behöver verkligen få skrället att fungera!

 

Är evigt tacksam för all hjälp från alla fina medlemmar på detta forum :)

 

Med Vänlig Hälsning

 

Skull Kid

Redigerad av Skull Kid
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sunshine, den 09 Apr 2014 - 3:10 PM, skrev:

Vad är det som händer, då Du startar upp dator´n? Piper & gnäller den, eller bara vägrar starta?

Den vägrar starta :( och nu lyser inte ens strömadaptern... den startar inte alls nu... mekar med den medan jag skriver detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Opptokoppter, den 09 Apr 2014 - 6:36 PM, skrev:

Har du provat med en annan ström adapter ?

Har det någon betydelse om den lyser eller inte? Adaptern alltså? För det gör den inte, kan jag ju säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker att ge lite olika ideer vilka du kanske inte har kollat,,

Det låter som om den är ganska kaputt, vad sitter det för hårddisk i den och är den ok,

och är batteriet ok ? Nätadaptern har det frågats om, kan också tänka mig att cmos batteriet kan ställa till med problem.Rucka i kablarna om det är glappis någonstans om du håller på och skruvar i datorn.

Finns det någon säkring i den ?

Det tycks vara strömproblem på något sätt. Serviceverkstad i ren desperation ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

plastiq, den 10 Apr 2014 - 06:49 AM, skrev:

Försöker att ge lite olika ideer vilka du kanske inte har kollat,, Det låter som om den är ganska kaputt, vad sitter det för hårddisk i den och är den ok, och är batteriet ok ? Nätadaptern har det frågats om, kan också tänka mig att cmos batteriet kan ställa till med problem.Rucka i kablarna om det är glappis någonstans om du håller på och skruvar i datorn. Finns det någon säkring i den ? Det tycks vara strömproblem på något sätt. Serviceverkstad i ren desperation ? :)

Nu lyser adaptern dock. Men datorn startar inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sunshine, den 10 Apr 2014 - 07:49 AM, skrev:

Hej! Har Du kontrollerat, att adepten levererar den strömstyrka som behövs. Kollas med en multimeter! Output skall vara 19 Volt! 

Hej, ska snart förflytta mig (imorgon) och då ska jag ta med mig min bärbara. Men för stunden, får jag helt enkelt använda min stationära.

 

Tack alla för er hjälp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämner det så är det iallafall nämnt: Om du är osäker på om batteriet i bra skick? Ett alternativ är att plocka ut det ur laptopen och köra endast på nätadaptern. Om inget annat så har du iallafall testat, även om symptomen hade varit lite annorlunda om det var just pga batteriet. Dessutom märker du då om nätadaptern funkar eller inte.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, en bärbar behöver inte nödvändigtvis köras på batteri.

Iofs skyddas kanske datorns inre komponenter lite mer ifall batteriet sitter monterat.

 

Kontroll-lampan som lyser är ju en lysdiod som antyder om adaptern har spänning på sig eller inte ifrån vägguttaget.

Har inget att göra med datorn i övrigt utan visar helt & hållet bara funktionen i adaptern. Man ska heller inte utgå ifrån att lampan indikerar på strömstyrkan/laddningsstyrkan (mA) eller den levererade spänningen (V) på sekundärsidan. Enda man vet är att den är spänningssatt på något sätt från primärsidan så man bör vara försiktig. Så ifall den lyser ibland så är det utan tvekan nått mysko med adaptern.

 

Ta den gamla med dig.... :)

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/laptop-tillbehor/laddare?showall=&query=&sort=relevance&listingStyle=grid

 

Ganska vanliga grejer, finns lite var stans om man letar lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del bärbara fungerar inte utan att batteriet är monterat. Kommer det kräm in i datorn borde det gå att få igång den. Det kanske kan hända att batteriet är knas, om man förutsätter att batteriet måste vara monterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...