Gå till innehåll

Licensfråga OEM Windows 8-8.1


Manneman
Gå till lösning Löst av Marion,

Recommended Posts

Oroa dig inte för ISO´n... jag har redan ordnat det! :-)

Fick nyss ett mail från MS. Dom har fått ett antal loggfiler av mig och ca 100 andra i veckan och det verkar som dom har börjat jobba på en lösning.

Så jag ser ingen anledning att göra något mer åt detta i nuläget.

Däremot är det ganska intressant att kanske lära sig lite mer om detta med Windows 8 och OEM licenser. Är det något som retar gallfeber på en så är det ju all förbaskad bloatware som man skulle kunna slippa med en... hrmm hrmm... ISO med Windows 8.1 och den egna OEM-licensen.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick tag på en Windows 8.1 Core-skiva. Behövde inte använda nyckel under installationen, precis som på Windows 7... lite av den sedvanliga "testperioden" antar jag. Det var bara att klicka "Skip" när jag tillfrågades. Har OEM-nyckeln, aktiverade den och det funkade utmärkt. Skivan var på engelska men det är ju busenkelt att installera nya språk i Windows 8... kräver inte någon speciell version som i tidigare Windows.

 

Gissa om jag ska använda denna skivan på alla de andra OEM-Bloatware-Crap-datorerna. Ska bli ett sant nöje.

 

Stort tack för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...