Gå till innehåll

Behöver hjälp med konfigurering av brandvägg i ESET SS7


Recommended Posts

Hej,

 

Har stött på lite problem med mitt AV program och skulle behöva lite hjälp,

Jag använder idag Eset Smart Security 7 och jag använder också en VPN tjänst och problemet är att när jag är ansluten till VPN så funkar inte mitt backup program (SugarSync). Den tappar alltså uppkopplingen till SugarSync.

 

Det står på deras sida att jag måste konfigurera brandväggen i ESET så att SugarSync får fullt tillträde men jag begriper inte hur jag ska ställa in detta.

I nuläget har jag brandväggen ställd i "automatic" läget och det finns också ett "interactive" läge som jag antar är att den ska lära sig hur olika program & liknande ska kunna ansluta till internet.

Jag provade detta, alltså att sätta brandävggen i interactive läge och sen la jag till SugarSync i "Rules & Zones" men problemet då är ju att jag får pop-up rutor hela tiden om andra program som vill veta hur dom ansluta till internet, inte riktigt vad jag ville..

 

Är det nån här som är duktig på ESETs programvara och kan förklara på ett enkelt vis hur jag ska göra för att tillåta detta program när jag är ansluten till VPN.

 

Tacksam för hjälp.

Redigerad av neo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, ESET NOD32, Antivirus sedan 13 år tillbaka, men "ESET Smart Security", går även jag bet på och det var väldigt länge sedan jag sysslade med brandväggar. Jag använde för många år sedan ZoneAlarm, men idag har jag ingen användning för dylika, tycker dom bara är i vägen. Klarar mig gott med NOD32 och SpywareBlaster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...