margrehte Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 En bärbar jag får hjälpa ägaren med ibland, häromdagen så hade skrivbordet ändrat sig själv varvid jag rättade till det, nyss träffade jag henne och det var ändrat igen, hon har haft datorn några år och det har aldrig hänt förr.Fråga:Kan något olämpligt ha kommit in i dator`n ? Högerklick på tom plats skrivbord/anpassa/bildposition/bekräfta/ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Har det ändrats till helsvart så kan det vara windows aktiveringen som strular, inte så att din bekant flyttat filen som användes som bakgrund till annan enhet eller mapp, eller möjligtvis att det kan vara någon register städare som ändrat det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted April 30, 2014 Author Share Posted April 30, 2014 Hon har hela tiden haft en bild på sin papegoja som har täckt hela skärmen, nu när bilden ändras så fokuseras bilden i mitten och kanterna är svarta,hon har inte pillat el flyttat på nåt.Registerstädaren sköter jag (ccleaner) så den är inte orsaken, jag kommer att ha tid på söndag och skall kolla på den då .Jag är nöjd i och med att du inte tror att det är otyg i dator`n.Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted April 30, 2014 Share Posted April 30, 2014 Njae det vore ju nästan ironiskt om hon hade någon som kom åt hennes dator på något sätt och det enda dem gjorde var att ändra hur bakgrundsbilden är positionerad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts