Gå till innehåll

Problem med grafik i Windows 8.1


Gå till lösning Löst av matssportlife,

Recommended Posts

Är det en ny dator skulle jag nog rekommendera att lämna in den på reparation, menar du att problemet uppstod vid uppgradering från 8 till 8.1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja när jag uppdatera till 8.1 som skärmen blev så annars har jag inte alls haft problem med den
men att lämna den gör jag inte den är alltså rätt ny tror garantin har gott ut men jag vet inte
och min mor som stod på den men är avliden nu.. Men jag vet inte om det behövs en ny produktnyckel till 8.1 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg vid första anblick ut som trasigt grafikkort(eller påväg att bli), strecken till höger "regnbågsfärgade" är ganska typiskt förekommande.

 

Dock borde de även synas innan/när du starta/bootar windows

 

Jag skulle testat datorn med ex en GNU/linux live cd (så slipper du ändra något) och se om du har liknande problem(flimmer,färger etc.),

alternativt låta datorn stå i BIOS läge någon timme för att se om du får samma skärmfenomen.

 

Får du inte det så är det väll till största sannolikhet drivrutinen som är helt fel.

Spelar det någon roll om datorn är varm eller kall eller kommer detta oavsett?

 

Om du har modelnummret på datorn kan jag se om jag kan hitta något lämplig drivrutin (ta det som står under datorn,om möjligt)

 

mvh

alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg vid första anblick ut som trasigt grafikkort(eller påväg att bli), strecken till höger "regnbågsfärgade" är ganska typiskt förekommande.

 

Dock borde de även synas innan/när du starta/bootar windows

 

Jag skulle testat datorn med ex en GNU/linux live cd (så slipper du ändra något) och se om du har liknande problem(flimmer,färger etc.),

alternativt låta datorn stå i BIOS läge någon timme för att se om du får samma skärmfenomen.

 

Får du inte det så är det väll till största sannolikhet drivrutinen som är helt fel.

Spelar det någon roll om datorn är varm eller kall eller kommer detta oavsett?

 

Om du har modelnummret på datorn kan jag se om jag kan hitta något lämplig drivrutin (ta det som står under datorn,om möjligt)

 

mvh

alex

Dell Vostro 2520

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nu vet jag inte om ditt grafikkort är från nVidia eller intel. Dell verkar enbart ha fullt stöd för 64 bitars version av Windows 8.1.

är det 32 bitars kan man nog hitta,

överensstämmer dessa med den,drivrutin du använder för tillfället?

http://www.dell.com/support/drivers/us/en/04/Product/vostro-2520

du kan även låta Dells sökverktyg söka drivrutiner genom att klicka på blå rutan 'Analyse My System'

Redigerad av alex_m
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte om ditt grafikkort är från nVidia eller intel. Dell verkar enbart ha fullt stöd för 64 bitars version av Windows 8.1.

är det 32 bitars kan man nog hitta,

överensstämmer dessa med den,drivrutin du använder för tillfället?

http://www.dell.com/support/drivers/us/en/04/Product/vostro-2520

du kan även låta Dells sökverktyg söka drivrutiner genom att klicka på blå rutan 'Analyse My System'

 

 

Ja jag har använt mig av analyse My system men finner inget.

uppdatera om 8.1 så får jag se vad som kommer hända. och när jag klickar på

skaffa fler funktioner så går det inte och måste ha en licenskey

och jag vet inte var man hittar en sådan finner inget under datorn. om man måste skriva in den

på 8.1. Mitt Grafik kort är Intel. och min original win 8 är 64bit

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...