Gå till innehåll

[LÖST] Att markera [LÖST] i en tråd


CGD

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jag ser att jag markerat en fråga som löst men jag har letat och har förfarande inte en aning om hur jag markerar en tråd som löst!? :unsure:  

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hallå där CGD, nu ska jag vara ärlig och visa min okunskap :P men jag vet tyvärr inte själv 100% hur man markerar som löst, men tror att du ska gå in på första eller valfritt inlägg och skriva [LÖST] först i rubriken. Eller kanske finns någon knapp för att markera ett visst inlägg som lösning, får klia mig i lös-skägget och fundera :P

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

På andras inlägg:

    Citera
    Flera citeringar
    Anmäl
    Till toppen av sidan

 

På egna inlägg:
   Till toppen av sidan
    Citera
    Flera citeringar
    Ta bort
    Redigera inlägget
    Anmäl

 

Så ser det ut hos mig i både Explorer och Räven

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, där ser man. Nu vet jag ju att vissa har använt funktionen "Markera som lösning" mer än jag... det är då det blir en grön "Löst" i ämnesraden. Annars är det ju bara för trådskaparen eller mig att skriva [LÖST] i rubriken... precis som förr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här är det, jag skriver ett inlägg och sedan kommer det en massa svar på det inlägget då kan jag välja att markera som löst på just det svaret som gav mej lösningen, jag kan inte klicka på någon knapp i det första inlägget som gör att jag kan få det att bi som löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, där ser man. Nu vet jag ju att vissa har använt funktionen "Markera som lösning" mer än jag... det är då det blir en grön "Löst" i ämnesraden. Annars är det ju bara för trådskaparen eller mig att skriva [LÖST] i rubriken... precis som förr.

 

En bättre beskrivning på var vi alla skall skriva löst. Om det nu är någon ide. Massor med frågor är ju lösta utan att någon grön LÖST knapp kommer upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur då framför rubriken? Menar du den som står först högst upp. men där går ju inte att skriva något.

Anser sidägaren att det här är något som vi bör eftersträva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Redigera med [Löst] framför rubriken.
Jag får upp på trådar jag själv har startat,  "Anmäl" , "Redigera Inlägget", "Ta Bort", "Flera Citeringar", "Citera", "Markera som en lösning" , "Till toppen av sidan". ( FF )
Hehe, rätt fiffigt, man kan anmäla sina egna inlägg. :P

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat runt och det verkar vara olika hos olika medlemmar... men "Markera som löst" ska finnas för alla. Något som kanske ska kollas av Andreas som är den ende som har möjlighet att buggrapportera och uppgradera webbsidan www.alltomwindows.se Jag har inte de möjligheterna.

 

Men CGD... den som har startat tråden kan redigera sitt inlägg... alltså tråden. Där väljer man fullständig redigering och har då möjlighet att ändra i rubriken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard i IP Board är väl att trådskaparen och moderatorer har knappen "Markera som lösning", vilket väl är det som verkar gälla även här. Det är väl inte meningen att vem som helst ska kunna markera vilket inlägg som helst som lösningen, t ex alla inlägg som en kompis skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat runt och det verkar vara olika hos olika medlemmar... men "Markera som löst" ska finnas för alla. Något som kanske ska kollas av Andreas som är den ende som har möjlighet att buggrapportera och uppgradera webbsidan www.alltomwindows.se Jag har inte de möjligheterna.

 

Men CGD... den som har startat tråden kan redigera sitt inlägg... alltså tråden. Där väljer man fullständig redigering och har då möjlighet att ändra i rubriken.

 

Jag har bara en "Redigera inlägget". Så nu lägger jag ner det här och så får en moderator sätta dit en röd ruta "Ej Löst".

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har bara en "Redigera inlägget". Så nu lägger jag ner det här och så får en moderator sätta dit en röd ruta "Ej Löst".

 

 

 

Om du går till det första inlägget i tråden som du har författat och provar att redigera den, där borde även rubriken kunna redigeras ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har prövat. Skrev löst först på rubrikraden. Det enda som hände var att det stod löst först på rubrikraden.

 

Ahaa, då funkar det  :) Redigera rubriken  "Rubrik" ,  efter redigering   "[Löst]Rubrik" , Manneman brukar ändra så att det blir en "grön skylt". Tror att det blev lite äpplen och päron tidigare. ;)

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... det är önskvärt att trådskaparen själv markerar [LÖST]... men jag brukar vara härinne så pass ofta så jag gör det annars. Likaså finns det alltid en och annan medlem som påminner mig.

 

// Mod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du att jag skall göra?

Skriva Löst före rubriken eller ta bort rubriken och skriva löst. Eller helt och hållet strunta i det här.

 

Jo, [Löst] före rubriken med "klammer parenteser" har jag sett att det har använts tidigare. Jag vet inte vad som som är önskemålet. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...