Gå till innehåll

Kan inte installera Epsons drivrutiner och en klockfråga


CGD

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Windows 8.1 fortsätter med att ge mig problem. Jag har laddat ner drivrutin till min skanner en Epson Perfection V330 Photo. Det närmaste jag hittat är till Windows 8.

Men den går inte att installera. Det kommer upp ett blått band tvärs över skärmen och det står "Det går inte att köra appen på den här datorn"

 

Ett bra förslag så att jag får en klocka som även visar dag och datum och inte bara tiden.

 

 

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, drivrutinerna ska funka... den känner av att man kör Windows 8.X

http://www.epson.se/se/sv/viewcon/corporatesite/products/mainunits/support/3835

Har du provat att köra dom som Administratör? Alternativt i kompabilitetsläge?

För övrigt hänvisar Epson till denna sidan om man har problem. Om det gäller din skrivare är jag inte säker på... du får kolla närmare.

http://esupport.epson-europe.com/ViewArticle.aspx?lng=$$LNG$$&kbid=375069

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ett bra förslag så att jag får en klocka som även visar dag och datum och inte bara tiden.

Ställ muspekaren nere vid klockan till höger i aktivitetsfältet, då kommer både dag och datum upp...

Förutsatt att du har växlat till skrivbordet. Annars finns det många klockor i Windows Store

Redigerad av ByggareBob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag vill ha dag och datum där hela tiden. Jag vill inte ha Windows inloggning så jag kommer inte åt Store.

 

Jag fick ordning på drivrutinerna. De drivrutiner som fanns på Epsons sida fungerar inte. Det är exe filer som när de körs packar upp installationsfilerna. Men som sagt jag kan inte köra dem. Men Mannemans inlägg gav mig nya idéer. Så jag sökte på vad drivrutinen hette och kunde då hitta uppackade varianter och då var det inga problem. Jo det var det! Jag hittade två olika drivrutiner med samma namn den ena på 22 MB och den andra på 48 MB. Jag prövade bägge och bägge tycks fungera och jag vet inte vad det är för skillnad.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under avancerade klockinställningar (ändra format tror jag det heter) kan du välja vad som ska visas. Där kan man kombinera en hel massa så att bl a dag och datum syns hela tiden... även kallat "kort" och "lång" klocka.

 

 

post-738-0-04123600-1400667777_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...