Gå till innehåll

Google Play


PCGuiden

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Har hållit på och hattat med google play,, vad gör man om enheten inte ens finns med i deras lista. Vet att det finns andra alternativ, men att om det ska tryckas på med google play i allting som rör android, tycker jag nog att det ska även finnas support och stöd för samtliga android telefoner på marknaden. Nu är det inte frågan om gnälla, utan ett faktum att det "suger" rätt bra. (milt uttryckt).
Sedan om du får svar på din fråga är också en annan sak.

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

plastiq starta en egen tråd om du har ett problem istället för att trådkapa. (så vida du inte är PCGuidens alter-ego och svarar från fel konto)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nix, har inte för avsikt att kapa tråden, vad jag mestadels undrar över är hur hitta en lösning för PCGuiden som jag hoppas läser mellan raderna.

Alter ego är fiktivt, inte reelt..

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hållit på och hattat med google play,, vad gör man om enheten inte ens finns med i deras lista. Vet att det finns andra alternativ, men att om det ska tryckas på med google play i allting som rör android, tycker jag nog att det ska även finnas support och stöd för samtliga android telefoner på marknaden. Nu är det inte frågan om gnälla, utan ett faktum att det "suger" rätt bra. (milt uttryckt).

Sedan om du får svar på din fråga är också en annan sak.

 

Kan du utveckla? Finns inte i listan? Står som okänd enhet? Det kan t ex ha med speciella firmware från operatörer att göra. Men visst står telefonmodellen där?

 

Till PC-Guiden... Venoms länk är det sättet man "raderar" gamla telefoner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kan du utveckla? Finns inte i listan? Står som okänd enhet? Det kan t ex ha med speciella firmware från operatörer att göra. Men visst står telefonmodellen där?

 

 

Kända märken som tex. Samsung och någon modell blabla. Luren kan finnas som modell i svedala, det har helt enkelt inte fungerat med just google play. Det är inga problem med att inte använda sig av google play som på något sätt som enligt mitt tycke upplevs som allena saliggörande av många. Microsoft har koll på det mesta om man tänker efter,, det tycks inte Google ha oavsett om det dyker upp telefonmodeller till höger och vänster, vilket jag tycker att de ska ha koll på om det ska försökas att figureras som som en aktör ute på marknaden i stil med MS. Som du beskriver, "okänd känd" enhet är svaret. För att skoja till det, Google går fortfarande i blöjor i många avseenden utan att jag behöver vara ute med sågen.

 

Edit  : trådkapning med tips

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag vet inte... det låter skumt. Och jag vet inte riktigt om jag helt förstår hur ditt problem visar sig. Att använda en Android utan att använda Google Play är som att använda en dator med XP utan att installera en enda uppdatering eller servicepack... eller att använda ett AV utan att uppdatera virusdatabasen. Dessutom är jag ganska säker på att vissa appar inte fungerar om man inte håller dom uppdaterade, vilket endast kan göras via Google Play.

 

Att plocka ut en smartphone och använda den som en telefon och inget annat... fungerar säkert. Men då kanske man ska ompröva om behovet för en smartphone verkligen finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det är inte helt riktigt hur det fungerar, däremot är tankegången att det ska fungera på det sättet. En smartphone är som liten dator i princip, det kommer firmwareuppdateringar på samma sätt som xp får/fick sina uppdateringar. Appar är ju små program som man laddar ned och då behövs det inte google och som dessutom inte fungerar lokalt. Det smarta med smartphone är att den går att koppla in lite varstans eftersom den är bärbar och att det finns en app för skandinaviskt tangentbord.

Redigerad av Manneman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En smartphone är som liten dator i princip, det kommer firmwareuppdateringar på samma sätt som xp får/fick sina uppdateringar. Appar är ju små program som man laddar ned och då behövs det inte google och som dessutom inte fungerar lokalt. Det smarta med smartphone är att den går att koppla in lite varstans eftersom den är bärbar och att det finns en app för skandinaviskt tangentbord.

 

Nej, det är inte riktigt sant. Flera kärnfunktioner är baserade på Googles tjänster (som krävs för att hålla androidsystemet igång) uppdateras genom Play, oavsett märke och fabrikat. Även märkesspecifika appar måste uppdateras via Play... Samsung är ett perfekt exempel. Kör man dom för länge utan att uppdatera dom så vill dom inte starta... och man blir varse detta genom allehanda påminnelser.

 

Exempel: Samsung Push Service (som bl a ger notiser vid sms/mms) uppdateras via Play och INTE samsungs firmware... eller ens Samsung Market. På en samsung har den ersatt Androids push-tjänst.

 

 

Alltså... detta tar onödiga proportioner i tråden och utefter trådskaparens fråga. Så antingen startar du en egen tråd eller så är vi överens om att inte vara överens i ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vi är överens :) Men det fungerar inte på det sättet som du (Manneman) beskriver, hoppas att vi kan vara överens om detta.

Om proportionerna har ändrats i tråden behöver det inte betyda att det inte finns någon information hämta.

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad · Gömd av Manneman, Maj 25, 2014 - Trams! Humörssvängningar?
Gömd av Manneman, Maj 25, 2014 - Trams! Humörssvängningar?

Trådskaparens rubrik är "google play", varför skulle jag starta en ny tråd med samma innehåll ?
Om det hyses agg, kan jag göra det likaledes.

Länk till kommentar

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...