Gå till innehåll

Helgkampanj på Nokia Lumia 1020.


johnh3

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Nu säljs 1020 för ett riktigt bra pris (gäller på internet). För de som gillar att fota är det väl bland de bästa på marknaden: :)

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefoner/NOK1020BLACK/nokia-lumia-1020-smartphone-svart

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har funderat hela helgen men nu beställde jag en sådan. Tror inte man kommer få en flaggskeppsmobil till så mycket bättre pris än detta.

(Nokia Lumia 930 lär säkert hamna runt 6000 kr)

Visserligen är 1020 inte släppt nyss men den har trots allt 2 GB RAM minne och 32 GB internminne vilket räcker rätt långt ändå.

 

Vad som också avgjorde är att den kommer gå att uppgradera till Windows Phone 8.1 :)

Om inte så var fallet hade jag avstått.

Var också 25 % rabatt på tillbehören som mobilskal/väskor denna helg.

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det blev en stor besvikelse tyvärr. Alla bilder blir suddiga ungefär som dessa:

http://4.bp.blogspot.com/-DK25HQQFoLI/UiJaAflyg6I/AAAAAAAAPu4/lJLXRGIda54/s640/lite+h%C3%B6stf%C3%A4rg+2013-08-31+015.JPG

http://3.bp.blogspot.com/_VvzIYZVF33A/TUEOFBCXFPI/AAAAAAAALmY/wUFB5e9iNIQ/s1600/suddig.jpg

 

Inte mina bilder men som en illustration hur det blir när jag fotograferar på ett ungefär, har i auto/default läget så kameran borde fokusera automatiskt tycker man.

De enda gången jag får skarpa bilder är om jag tar en bild på ett objekt med ca:30 cm avstånd. <_<

 

Så det måste vara nåt fel på kameran helt enkelt. Blir att fara in till Elgiganten och reklamera den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det ser ju inte bra ut. Har du testat med andra av Nokias kameraappar? Så du verkligen är säker på att det är hårdvarufel, menar jag.

 

Jag ska inte sticka under stolen med att Lumia 1020´s kamera varit en stor besvikelse. Alltså, den fungerar för mig men snacka om att ha haft för höga förhoppningar. Bilderna är kanonbra men att man sitter på 40 MP är bara overkill. Å andra sidan borde man ha lärt sig vid det här laget att "storleken" inte är lika viktig som optiken. Med t ex en Samsung Galaxy S4 får man betydligt bättre och snabbare bilder.

 

Lumia 1020 är en fantastisk telefon... men vill man ha en superkamera så kommer man bli besviken. Kameran i t ex 920 eller 925 är precis lika bra när det kommer till korrekt exponerade bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Blev bra bilder i min 920. Som tur har Elgiganten 30 dagars öppet köp.

Får jag inte en ny får jag begära pengarna tillbaka,

 

Men 1020 får jag suddiga bilder även om jag står blick stilla.

Blir bättre bilder med frontkameran än den riktiga..

Så jag antar att det är nåt fel.

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev bra bilder i min 920. Som tur har Elgiganten 30 dagars öppet köp.

Får jag inte en ny får jag begära pengarna tillbaka,

 

Men 1020 får jag suddiga bilder även om jag står blick stilla.

Blir bättre bilder med frontkameran än den riktiga..

Så jag antar att det är nåt fel.

 

Tyvärr har ElGiganten bara 7 dagars DOA... alltså en ny produkt eller pengar tillbaka om det är fel på den när man packar upp den. (DOA=Dead On Arrival). Därefter skickar dom den på service. Öppet köp gäller inte om du öppnat och använt den, mig veterligen.

 

// Mange

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat med Pro Cam och de andra. Den fokuserar inte på lite avstånd.

Undantaget om man går så nära objektet som runt 30 centimeter då får man en skarp bild.

Har haft den en dag så de 7 dagarna har inte gått.

Så antingen blir det väl en ny eller pengarna tillbaka.

Har kvar alla orginalkartonger och sånt.

 

Så jag får gå in till Elgigantens service center efter jobbet och se vad de säger.

Bilderna är ju kvar i kameran så de kan ju kolla eller prova ta nån bild själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fick lämna tillbaka den eller ta en ny, de hade dock inga nya 1020 i lager.

I så fall hade jag fått vänta.

Så det blev "lågbudget" för mig. En Nokia Lumia 630.

 

Dock måste jag säga att byggvalitén och finishen kändes väldigt bra när jag kände och klämde i butik.

Vikten är också rätt 134 gram.

(min gamla 920 vägde 185 gram)

 

Gillade också att man kan bygga ut minnet med ett micro sd kort.

 

Men det var ju mjukvaran jag var mest intresserat av, man får Windows Phone 8.1 installerat från början.

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...