Lösenord på Internet är redan sparat på ny Windows 8.1-dator

CGD
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Det är bara det att jag inte har Microsoftkonto. Jag har inte riktigt samma korta, lätta lösenord på mina Hotmailkonton som jag har på datorn som står i mitt hem. Men jag sparar ju alla mina privata filer på annan hårddisk än Windows samt att jag flyttar alla Internetfiler till en annan disk likväl som tempfiler och swapfiler. Så det första jag gör efter det att Windows är installerat är att flytta alla dessa saker och det blir ju alltid till samma plats på någon av de övriga diskar. Jag har spridit ut det så varje disk förutom C får ta hand om något.

Men efter att det trasslade till sig flera gånger har jag nu fått alla mina program till att fungera så nu tror jag inte det blir några fler ominstallationer. Jag har ju gjort backupp på C med mitt Acronis program.

(Hur skall man stava till backup, eller mer svensk variant backupp?)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By thomcats
      Hej,
      Med jämna mellanrum kräver IE 11 av mig att jag skall lämna besked om vilka tillägg, som jag vill skall köras i samband med att jag öppnar webbläsaren - detta för att göra denna snabbare initialt. Till en början svarade jag på anmodan och klickade i valen och hoppades att webbläsaren därmed "visste" till nästa gång vilka tillägg jag valt. Men jag har upptäckt att frågan kommer igen och igen och igen. Det spelar ingen roll hur många gånger jag svarar på den, frågan dyker upp som en popup i botten på skärmen och - framförallt - den går inte bort av sig själv om man ignorerar den utan den ligger kvar tills dess att jag klickar bort den manuellt. Det är till sist oerhört irriterande med denna ständiga förfrågan, som man tycker sig ha svarat på så många gånger redan.
      Likaså ligger en annan förfrågan från webbläsaren kvar tills man trycker bort den och det rör huruvida man skall spara ett lösenord eller inte. Jag sparar av princip aldrig lösenord i webbläsaren och det tycker man kanske att systemet borde ha konfigurerats för nu, när jag sagt nej så många gånger. Men frågan dyker ständigt upp hela tiden och jag måste även här manuellt trycka bort den.
      Se bifogade exempel.
      Finns det något sätt att stänga av meddelandena eller kan man konfigurera webbläsaren att en gång för alla acceptera mina val?
      Tack på förhand för råd och hjälp!

• By 2stroke
      Skulle vilja ta bort lösenorden till de olika användarkontona.
      Var och hur gör man det ?
    • By .RIHTT
      Kommer ihåg att när Windows 8.1  lanserades så marknadsförde vissa exempel på  funktionen strömma skrivbord
      (Dell ?) För att nå sin dator via en  windows tablet  etc.

Helt enkelt  Fjärrskrivbord antar jag.

Info länkar:

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/remote-desktop-connection-faq#1TC=windows-7

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/remote-desktop-app-faq#1TC=windows-8

Jag har behov av att jobba mellan hem/jobbdator  och har kört slut på teamviewer-kontot så att säga
      innan jag åter undersökte alternativa metoder.
      Den här appen  Fjärrskrivbord  skulle alltså lösa mitt behov?  Vill gärna dubbelkolla så att inget blir fel, vad ni anser om säkerheten osv... Utökade skrivbord,skärmar verkar svårt att ordna men enligt länkarna kommer detta fungera väl om jag vill arbeta med filer,program remote?

Jag kommer köra

Windows 7  Pro   =   slav
      Win 8.1                =   värddatorn

• By bjom
      Jag har en surfplatta med Win 8.1 med Bing. Den drar mycket batteri i standbyläge (strömsparläge) och eftersom jag har ovanan att lämna plattan på medan jag gör annat i stället för att stänga av den helt vill jag ha ett energischema med möjlighet att välja viloläge (hibernation) i stället för strömsparläge. Men Windows kontrollpanel erbjuder bara ett schema - "balanserat" - och där  finns viloläget inte med, bara strömsparläget. Dock finns det ett viloläge, jag kan välja det manuellt som alternativ när jag stänger av plattan i Startmenyn (jag kör den klassiska Startmenyn).

Nu undrar jag om någon känner till om det finns något program eller script som fixar ett energischema där plattan går i viloläge i stället för strömsparläge efter viss tid.
    • By Andreas Stenhall
      Jag har gjort en liten prestandamätning för att jämföra minnesutnyttjande i Windows 7 och 8.1. Åttan är faktiskt betydligt minnessnålare än 7:an!

Publicerad på om du vill ha mer detaljer
      http://www.theexperienceblog.com/2015/02/17/memory-usage-comparison-windows-7-32-and-64-bit-and-windows-8-1-64-bit/
    • By Andreas Stenhall
      Efterföljaren till boken Windows 8 in the Enterprise är nu tillgänglig! Den heter "Enterprise Client Management Using System Center 2012 R2 and Windows Server 2012 R2".

Boken handlar om att hantera Windows 7 och 8.1 (men också andra enheter som iOS) på ett effektivt sätt. Boken tar upp allt från installation av klienten till vardaglig hantering, konfiguration och nedlåsning med säkerhetsmekanismer. Boken är skriven i en form som gör att du enkelt kan följa med i de guider som finns för att testa det vi skriver om i en labbmiljö.

Boken Enterprise Client Management finns tillgänglig på Amazon och Adlibris.