Gå till innehåll

Krav för program


PCGuiden

Recommended Posts

Om jag från min mobil vill köra Runtastic pro så antar jag att jag minst behöver ett kontantkort ?

För jag antar att inte positioneringsenheten funkar utan internet så ej heller själva appen....

 

Kan någon dementera detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror väl på vad du har för telefon, det enda som i samband med gps kräver operatör är väl om du ska hämta assisted gps data, vet dock inte vad programmet kräver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste tydligen ha ett kontantkort som levererar data för nu är det slut på laddning i det kortet jag har i telefonen... GPS markeringen i programmet är död =Röd Skall vara grön fast jag lägger ut telefonen så att satelliterna skall få fatt i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Skulle kunna tänka mig att du behöver en Iridium sat phöön, Det är inte alla gånger säkert att gå via GPS och använda sig av olika geografiska kartor den vägen. En karta och en kompass brukar fungera, så att du slipper att hamna i plurret.

 

http://www.iridium.com/default.aspx

 

edit : gps:essen brukar hamna omkring 1-10m ifrån målet lite beroende vilka satelliter du använder.

Jag brukar lita på en karta och en kompass.

 

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt beroende på vad din telefon är utrustad med. Men GPS i telefoner är antingen ett rent GPS-chip som INTE kräver mobildata alls... eller A-GPS som använder sig av "triangulering". Inte heller det ska kräva mobildata, men kan dock göra det snabbare. Är dock kortet spärrat eller inte kan användas på nätet så funkar troligen inte positionstjänsterna heller. Sen finns det appar som har funktioner där mobildata krävs för att positionera. Hur det står till med Runtastic Pro kan jag inte svara på.

 

Så har du ingen GPS-signal (du ser det på ikonen uppe vid klockan) så har det inte med ditt kontantkort att göra överhuvudtaget (så länge du kan ta emot ett samtal).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Om man ser på Nokia HERE kartorna så kan man ladda ner landskartor så de funkar i ett läge om man inte har kontakt med nätverket:

(Om det går med Google Maps vet jag inte?)

http://www.nokia.com/se-sv/appar/lumia/here/

 

I mitt fall har jag laddat ner kartorna för de nordiska länderna.

 

Hur Runastic PRO funkar är jag osäker på men det finns på WP8:

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/runtastic-pro/3413849c-1959-e011-854c-00237de2db9e

 

En flaggskeppstelefon har ju ofta mer funktioner än en lågbudgetmodell generellt sett.

 

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här är det, skall till Kristianstad i sommar och vara med på 5-Dagars och tänkte ha en speciell telefon bara för att kolla vart jag åkt, skall köra MTBOL WC och sedan 3 dagars MTB OL i H40 .

 

Telefonen jag har till ända målet är en Blackberry Z10 som högtalaren gått sönder på, bra att ha som tränings och tävlings redskap.... får väl ladda en pott nästa månad för att det skall fungera....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...