Gå till innehåll

Firefox 20-29 och med trassel i 29


CGD

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Var kan jag få tag på Firefox 26.

Vet att den är gammal men det finns ett tillägg som inte fungerar på 27 och högre. En del har fått tillägget att fungera med 28 och en del inte.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var ju en bra sida. Dessutom visade det sig att jag var tvungen att backa tillbaka till 22. Det var andra användare som påstod sig ha kunnat uppgradera ända till 28 men hos mig fungerade det inte ens med 26:an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick backa ända till Firefox 21 men jag får ett konstigt problem. När jag öppnar Tillägg så står det "Den här anslutningen är inte tillförlitlig". Det gör att det inte går att söka eller lägga till några tillägg. Vad är det för konstigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PlainOldFavorites.

Nu började jag med Firefox 20 och nu har jag Firefox 29 och då fungerar inte PlainOldFavorites fullt ut men det tycks gå att lägga till sidor men inte ta upp dem.

Men jag har fått ett större problem.

När jag nu började med Windows 8.1 så installerade jag Windows och alla program på en vanlig hårddisk för attse så att allt fungerade OK. Det gjorde det. Så då installerade jag om allt fast denna gånegn på en SSD. Men jag har fått problem med Just Firefox. Det går inte att spara inställningarna! Jag skriver in en startsida men den ändras hela tiden tillbaka hit "http://start.qone8.com/?type=hppp&ts=1401622163&from=smt&uid=SamsungXSSDX840XEVOX250GB_S1DBNSCF340761F". Dessutom så ställer jag in att det bara skall öppnas startsidan men det blir ändå så att flera utav nyss öppnade sidor öppnas.

Vad i hela fridens namn är fel!!?? :angry:

När jag hade installerat Windows 8.1 på Samdung SSD så installlerade jag de program som kom med på skivan. Samsung Magician Application och

Samsung RAPI Mode Notificatin Utility. Båda la sig i autostart men där har jag blockerat Samsung Magician Application. Den dessa filer ha något att göra med startsidan i Firefox. Eller har jag konstigt nog redan fått in något skräp i datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ett tips om du besöker din startsida "http://start.qone8.com/?type=hppp&ts=1401622163&from=smt&uid=SamsungXSSDX840XEVOX250GB_S1DBNSCF340761F" och så kikar du längst ner står det "uninstall", som hänvisar hit: http://start.qone8.com/uninstall.html

Enligt vissa kommentarer, citerar:

this version works for me with 29.0.1
It's not listed in the developer's site but it works.
http://www.iosart.com/firefox/plainoldfavorites/PlainOldFavorites_1.4.1.xpi

kanske kan vara värt att prova innan man nedgraderar till en mindre säker och pålitlig äldre version

Annars är ett tips att ta en kik på genvägen du använder för att starta firefox, så kan du med lite tur får se en adress där till just qone8.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man får in qone8-länkar brukar man ha fått in något onödigt tillägg i samband med att man har installerat något gratisprogram. Brukar gå bra att rensa bort med ett par program, t ex AdwCleaner och lite mer, men som JoWa skriver är det bättre att göra det i ett annat underforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack si3rra och mycket tack till alla er andra som försökte hjälpa till.

Till Cecilia har jag en fråga, Hijackthis fungerar ju inte med Windows 8.1 men finns det något ersättare som precis som Hijackthis även har en sida som analyserar det svar man får?

 

Ja si3rra, något uninstall hade naturligtvis inte jag sett. Men när jag fick klart för mig vad det var för något som trasslade till det tog jag bort det och passade samtidigt på att ta bort lite annat som hade smugit sig in.

Jag får se om jag kan installera en bättre brandvägg än Windows Defender.

Version 1.4.1 har jag redan lagt in men den ser precis likadan ut som den tidigare. Visserligen dyker favoriter upp i menyn och det går att lägga till sidor men det går inte att öppna sidor härifrån. Men jag har Classic Start Menu installerat och där finns ju favoriter så jag kan öppna nya sidor den vägen. Inte lika bra som tidigare men bättre än inget. Att Firefox har så många tillägg är ju toppen men problemet uppstår ju när utvecklaren inte anpassar sig till alla ny Firefox som kommer och man själv har vant sig vid att ha dem.

Anledningen att jag inte gillar Bokmärken är att de inte går att redigera och flytta runt sidorna så som du vill ha dem. Men det kanske går?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att se vad som finns i datorn:

Ladda ner Farbar Recovery Scan Tool (FRST) och spara på skrivbordet.

För 64-bitars Windows: http://download.bleepingcomputer.com/farbar/FRST64.exe

För 32-bitars Windows: http://download.bleepingcomputer.com/farbar/FRST.exe

Starta FRST.

Läs villkoren för programmet.

Klicka på Yes för att acceptera.

Klicka på Scan-knappen.

När det är klart kommer det att ha skapats två loggar FRST.txt och Addition.txt på skrivbordet.

Klistra in innehållet i FRST.txt direkt i ditt svar och bifoga Addition.txt (helst).

Det du råkat ut för har inget med brandväggen att göra.

Nog kan jag få mina bokmärken i Firefox i vilken ordning jag vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felskrivet. Inte brandvägg utan Antivirusprogram skall det ju vara. Jag tänkte mig Avast.

Kan du redigera Bokmärken i efterhand?

Jag tyckte Hijackthis eftersom de hade en analyssida vilket jag antar att FRST inte har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt många år sen det fanns en vettig analyssida till HijackThis eftersom de sidorna inte hölls uppdaterade.

Javisst kan jag redigera mina bokmärken nu.

"Visa bokmärken" och sen är det bara att dra dem i den ordningen man vill ha dem, göra mappar och dra bokmärken dit eller ändra namnet på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hijack this brukar jag fortfarande använda mig av, kanske inte bra råd eller tips, tycker dock att den är lättare
att använda sig av. Jag byter webbläsare ungf som någon byter skjortor, mina bokmärken hamnar i samma ordning iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia! Tack.

Jag skall försöka sluta fråga så mycket här och lära mig börja leta mer och bättre på nätet.

Ingen orsak :)

 

Tänk på att utan frågor dör forumet ;)

så frågor är bra.

 

 

Hijack this brukar jag fortfarande använda mig av, kanske inte bra råd eller tips, tycker dock att den är lättare

att använda sig av. Jag byter webbläsare ungf som någon byter skjortor, mina bokmärken hamnar i samma ordning iaf.

Problemet med HijackThis, förutom att det inte är fullt kompatibelt med 64-bitars Windows, är att man ser på tok för lite. Det finns så många sätt att starta program som inte listas där och inga andra webbläsare än IE listas osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak :)

 

Tänk på att utan frågor dör forumet ;)

så frågor är bra.

 

 

Problemet med HijackThis, förutom att det inte är fullt kompatibelt med 64-bitars Windows, är att man ser på tok för lite. Det finns så många sätt att starta program som inte listas där och inga andra webbläsare än IE listas osv.

 

Ok, då vet jag det om hijack, har bara använt den på 32 bit. Många tack för svaret :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...