Gå till innehåll

Nordea lägger ned Windows Phone-appen


johnh3

Recommended Posts

Det ser ut som om Nordea har bestämt sig för att sluta utveckla sin Windows Phone app:

"Nyheterna gäller i appar för iPhone, iPad och Androidtelefoner."

 

http://www.nordea.se/Privat/Vardagstj%C3%A4nster/Internet+mobil+och+telefon/Mobilbanken+ladda+ner+v%C3%A5r+app+och+kom+ig%C3%A5ng/202044.html?lnkID=editorial-spot_2hi_mobilbanken_26-05-2014

 

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/mobilbanken/d73e7dae-47ec-4086-aece-3aac4171d34e

 

Lite trist, när de väl har den borde det väl inte vara omöjligt att uppdatera den.

Jag tror i och för sig vi kommer se mer generiska webbsidor i framtiden som anpassar sig efter displaystorleken.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fast är inte detta att dra lite förhastade slutsatser?

Detta hade varit en bättre källa för att basera trådstarten på: http://blogg.idg.se/roffe/2014/05/29/nordea-vad-i-he-gr-ni/

Se det officiella meddelandet för Nordea. Det är Android och iOS som gäller.

 

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Se det officiella meddelandet för Nordea. Det är Android och iOS som gäller.

 

 

Joo, det fungerar med droid, men rent säkerhetsmässigt är det lättare att bli av med en lur än tex. en laptop.

Problemet med laptops är att orangutanger kan använda dem som frisbees, sedan vet jag inte vad schimpanser

skulle kunna göra med tex. windows phone. ;):)

 

Edit: efter en del funderande, jag må ha olika preferenser än ni. :)

 

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nordea finns ju i Finland också och de har en Windows Phone app.

Borde väl finnas möjligheter att samordna utvecklingen.

 

På samma sätt som SEQR gör:

http://www.mobil.se/business/seqr-sl-pps-f-r-windows-phone-i-finland#.U4r2WPl_t40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nordea finns ju i Finland också och de har en Windows Phone app.

Borde väl finnas möjligheter att samordna utvecklingen.

 

På samma sätt som SEQR gör:

http://www.mobil.se/business/seqr-sl-pps-f-r-windows-phone-i-finland#.U4r2WPl_t40

 

Juu , "otto" finns i finland, skulle kunna tänka mig att bankärenden är säkrare att sköta via en "atm butik". (alltså på "stället" )

Är inte alldeles säker på att använda en mobil lösning,

 

edit: ponerar lite, om schimpanser får tag på nallen, blir den säkerligen söndertuggad och därfter hamna på ett säkrare ställe.

Har en del erfarenheter av apor trots allt :)

 

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite trist, när de väl har den borde det väl inte vara omöjligt att uppdatera den.

Jag tror i och för sig vi kommer se mer generiska webbsidor i framtiden som anpassar sig efter displaystorleken.

 

Mer än lite trist. Jag hoppas många tar tillfället i akt och byter bank. Har inte Windows Phone och har inte mer emot Nordea än någon annan bank men på något sätt måste vi lata naiva kunder visa att de inte kan behandla oss hur som helst. Detta är bara en pytteliten droppe av allt de pissar på oss, ursäkta uttrycket.

 

Jo responsiv design växer fortfarande men nog borde man vänta tills man har en fungerande ersättare innan man lägger ner den tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nordea har gentemot mig alltid varit mycket schyssta och är väldigt trevliga att ha att göra med, jag ventilerar lite mina åsikter om mobiler och dess användning. Man behöver inte alltid att gå eller följa med strömmen. Börjar man att blanda ihop saker och ting är det lätt

att försöka trycka in nallen in i uttagsautomatens kortläsare som är avsedd för kort. :)

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker faktiskt att Nordea har rätt även om det blir diskussioner.

Vill fortfande påpeka att persoligen skulle jag inte använda en mobil för att koppla in mig på/till banken.

Har blivit av med plånboken ett par ggr, plockar inte in info in i mobilen som är lika lätt att bli av med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast mobilen innehåller ju ingen information som gör att någon obehörig kan logga in på banken.

I varje fall inte i mitt fall. Där krävs en sex-siffrig kod till Mobillt BankID och det tar ett tag att gissa. Vid det laget har jag hunnit spärra och fjärr-radera den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Joo, men mobiler brukar innehålla en del info iaf. , det var mera det jag tänkte på. ( är ganska petnoga själv ).

Skulle tro att det går att knäcka en 6 siffrig kod under 5 minuter. ( det faktiskt snabbare än så )

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joo, men mobiler brukar innehålla en del info iaf. , det var mera det jag tänkte på. ( är ganska petnoga själv ).

Skulle tro att det går att knäcka en 6 siffrig kod under 5 minuter. ( det faktiskt snabbare än så )

 

Åtminstone iPhones kan du låsa remotely om du skulle bli av med den vilket är riktigt bra. Vad gäller mobilt bankid så är det som med de flesta andra koder att skriver du fel några gånger så låses bankid:t och du måste då spärra det och hämta ut ett nytt. Säkert nog för mig och jag gör bara bankärenden med mobilen numera därför att det är så mycket smidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För vissa bank ärenden, betalning till någon, flytta pengar till nåt annat konto m.m..

Där är fortfarande telelefonbanken snabbast och enklast:

http://www.swedbank.se/privat/internet-och-telefontjanster/telefonbanken-privat/index.htm

 

En lite bortglömd tjänst med alla internet lösningar och dosor, men varför inte nyttja den om det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berör inte ämnet, men ska bli intressant att se hur Nordea löser problemen, för alla pensionärer utan kort, när banken snart blir kontantlös. Finns många äldre, med gott om pengar på en bank, som snart inte har pengar över disk och som  inte har eller vill ha bankkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...