Gå till innehåll

Hemska Windows 8.1 eller Internet Explorer


CGD

Recommended Posts

Mina trassel med Firefox, som jag tog upp i en annan tråd, slutade med att det dök upp oönskade program som jag inte lyckades få bort.

Jag har nyligen köpt både en SSD och Windows 8.1. Jag blev ju glatt överraskad att den "enklare" Windows innehåller hela säkerhetsfliken så att jag kan ställa in precis vad olika användare kan komma åt. Men usch vad jag tycker illa om detta program.

 

Än så länge är Internet Explorer ensam webbläsare och det låter mg inte ladda ner filer. Just nu vill jag ladda ner Pokki. Tänkte jag skulle klistra in länkadressen här men klipp och klistra fungerar inte här heller. Jag försöker ladda ner programmet Pokki från dess hemsida men det går inte. Jag kommer till en nerladdningssida där det inom några sekunder skall starta en nerladdning annars kan jag trycka på en knapp. Men det startar ingen nerladdning och det hjälper inte att trycka på knappen. Jag tänkte titta i "Visa nerladdningar" men inget händer på det valet.

 

Vad är det som stoppar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Rent morfologiskt är w8_an rena rama skräpet, sedan kan det finnas någon ide bakom allt som jag inte har kommit på.
Däremot är det ett bra system ifråga om tjänster.  Ladda inte ned pokki är rådet ifrån mig.

Historiskt har det varit problem med "nya" windows system . ( kanske en aning morbid ) :)

 Edit ; vet inte hur jag kan hjäpa dig, w8_an fungerar trots allt hur man än vänder och vrider

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina trassel med Firefox, som jag tog upp i en annan tråd, slutade med att det dök upp oönskade program som jag inte lyckades få bort.

Jag har nyligen köpt både en SSD och Windows 8.1. Jag blev ju glatt överraskad att den "enklare" Windows innehåller hela säkerhetsfliken så att jag kan ställa in precis vad olika användare kan komma åt. Men usch vad jag tycker illa om detta program.

 

Än så länge är Internet Explorer ensam webbläsare och det låter mg inte ladda ner filer. Just nu vill jag ladda ner Pokki. Tänkte jag skulle klistra in länkadressen här men klipp och klistra fungerar inte här heller. Jag försöker ladda ner programmet Pokki från dess hemsida men det går inte. Jag kommer till en nerladdningssida där det inom några sekunder skall starta en nerladdning annars kan jag trycka på en knapp. Men det startar ingen nerladdning och det hjälper inte att trycka på knappen. Jag tänkte titta i "Visa nerladdningar" men inget händer på det valet.

 

Vad är det som stoppar?

 

För att klistra in i Internet Explorer 11 klicka först på knappen BBCode Mode som är första knappen i svarsfönstret.

 

Angående Pokki läs kommentarerna på https://www.mywot.com/en/scorecard/pokki.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Skulle inte lägga in pokki, det är ett typiskt "ladda ner och samla på dig skräpfiler, fyll datorn med onödig data" program. Finns många olika namn och företag men alla har samma tendens till att fylla ut hårddisken utan att man vet varför.

Vill man ha en dator som ska funka bra och arbeta snabbt under lång tid så ska man vara restrektiv med spel. Har spelat online i många år så jag vet vad spel kan ställa till med i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...