Gå till innehåll

Bra kalender /dagbok för "stolpar"


Sandstone50
Gå till lösning Löst av Sandstone50,

Recommended Posts

Tips på bra litet program som man kan ladda ner och spara påskrivbordet, som man kan ha i bakgrunden för anteckningar och komihåg saker ??

 

ett tips eller två skulle uppskattas...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket operativ använder du? Använder du W7 och något av varianterna nedan så har du Fästisar inbyggt:

Home Premium, Professional, Ultimate och Enterprise

 

Annars Evernote som synkar anteckningar mellan mobil och dator, vad jag vet finns ingen möjlighet att lägga anteckningar på skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr W8, one note har jag ju (upptäckte jag just), men aldrig använt. Hittade inget jag tilltalades av.

Kollade just evernote, men jag vill ha en kalender att skriva i ... inte bara anteckna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, det gick inte så bra, jag försökte både med "calendar" och calendar, men kom båda gångerna till min egen sida där jag ska logga in och på inloggningsraden hamnade 3 prickar :-(

 

en variant kanske ??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallå plastiq, när började notepad innehålla en kalender ??

Sen får jag väl be om ursäkt för jag har inte en susning vad dina dagmatte erfarenheter syftar på, är det mitt foto du syftar på, så kan jag infa dej om att hon är en liten prinsessa :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du är i "startmenyn" med alla apparna... det är DÄR du ska skriva kalender (det går bra på svenska). Det e-son syftade på var om du befinner dig på skrivbordet i klassisk stil och innan du skriver... inte hålla den intryckt. Windowsknappen växlar dig ju där mellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Windows 8... klicka fram startmenyn där alla stora färgglada apparna finns. Sen antingen letar du upp Kalender eller bara skriver rakt upp och ner på tangentbordet Kalender. Då får du upp sökresultatet i högra sidan... klicka på Kalender!

 

 

 

 

post-738-0-68600600-1401905889_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men alltså.... bara att gå med markören upp till högra hörnet och klicka på förstoringsglaset och sen skriva in det man söker efter

SOM FÖRKLARING TILL DEN SOM OCKSÅ UNDRAT.... hahahaha

 

nu gäller det bara att klura ut hur man kan skriva in i mallarna också. Tack till ALLA  :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Klart du har rätt Marion. Hade inte en aning om alla inställningar som jag nu har upptäckt med din hjälp. Har suttit och fixat hela morgonen. Kul !!

Min första tanke var dock att hitta nåt liknande en gammeldags "skrivbordsunderläggs kalender" om du förstår vilken jag menar. På den kalendern skulle man ju få se hela meningen man skrev in, inte bara små fyrkanter som nu i G-mailen när man visar en månad till ex., men naturligtvis en vanesak. Ska bara synka till mobilen också, så blir det nog bara bra. Tack Marion !!

 

Och till dej plastiq, hur tydlig vill du man ska vara i en frågeställning ?? I rubrikraden står det "bra klaender"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Och till dej plastiq, hur tydlig vill du man ska vara i en frågeställning ?? I rubrikraden står det "bra klaender"

 

Jättesvårt att veta vad det frågas efter och dessutom ingenting illa menat. Bra att du hittade lösning som passar dig  :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...