amiletto Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Efter att PC:n uppdaterats till windows 8 funkar inte firefox.Enligt netguard så kopplar det upp,men ingen sida laddas i browsern.Hastigheten på uppkopplingen ärockså OK enligt netgear.Proxy är avmarkerat.Något annat som brukar fela efteruppdatering?Skickat från min HTC Desire S via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Fungerar det i en annan webbläsare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plastiq Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Det är något strul med firefox, vet inte hur denna fungerar med windows 8 ? : http://www.palemoon.org/download-ng.shtml Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amiletto Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 Samma fel med Iexplorer också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Då ligger ju inte felet i Firefox inställningar i alla fall. Kanske Netguard stör. Har du installerat något antivirusprogram eller brandvägg? För det skulle ju kunna blockera. Vad är det för DNS-inställning enligt kommandot "ipconfig /all"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amiletto Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 Brandväggen har jag kopplat ur,netguard störde inte win7. Överst står det när jag kör kommandot. IP Configuration Primary DNS suffix: Node type:Hybrid IP routing enabled:no WINS Proxy Enabled:no PPP adapter Connection-specific DNS Suffix: Description: Physical Address: DHCP Enabled:no Autoconfiguration Enabled:yes IPv4 Address:10.135.46.4 Subnet Mask:255.255.255.255 Default Gateway:0.0.0.0 DNS Servers:00.251.201.177 00.251.201.178 Primary WINS Server:10.11.12.13 Secondary WINS Server:10.11.12.14 NetBIOS over Tcpip:Disabled Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plastiq Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Kan du få till det med ipv6 ? Om dhcp är urkopplad får du en fast ip även om "autokonfig är på " ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 DHCP Enabled:no Är du säker på att DHCP ska vara inaktiverad? Det normala är att datorn får IP-adress, adress till gateway mm genom att DHCP är aktiverad. Dessa värden verkar helt fel: Default Gateway:0.0.0.0 DNS Servers:00.251.201.177 men borde rätta till sig om DHCP är aktiverad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 (edited) Hur testar du att hastigheten är okej utan internet?? och vad syftar du på med "netgear"-en?? Vad använder du för programvara för att ansluta? är 3/4g modemet kopplat direkt i datorn? Edited June 5, 2014 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amiletto Posted June 6, 2014 Author Share Posted June 6, 2014 (edited) Jag använder ett usb modem som jag även använder till en router för Wifi,det fungerar som vanligt u.a. Har vid ipv4 försökt aktivera "default netbios setting" i WINS tab men den rutan går inte att kryssa.Tror att felet ligger där,om det saknas drivrutiner eller vad felet kan vara.Ska inte dhcp vara enabled när man väljer att IP adress och DNS server är satt till automatiskt? Vad kan orsaka att dhcp är off? Jag använder mobile connect för ett huawei E1750. Jag hade tidigare en läcka i Mb Netgear registrerar vilka program som har established connection så man kan stänga av onödiga uppkopplingar. Edited June 6, 2014 by amiletto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution amiletto Posted June 8, 2014 Author Solution Share Posted June 8, 2014 Det löste sig som vanligt med formattering och ominstallation. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts