Gå till innehåll

Kommer inte åt vissa sidor i IE


CGD

Recommended Posts

Mina problem med Windows 8 och Internet Explorer fortsätter.

Nu kan jag inte öppna vissa sidor men vissa går hur bra som helst.

Nu försöker jag få ner Adobe reader och Adobe flash player men det går inte. Vad är det som stoppar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack plastiq, men jag vill nog ha både Adobe Reader och Flash Player.

Jag kommer till den sidan som si3rra har visat på men där händer inget. Finns inget som på något sätt gör att jag kan ladda ner eller få installerat något.

Själv har jag prövat de nedladdningsprogram jag har, install_flashplayer13x32_mssd_aaa_aih.exe, men det fungerar inte nu heller. Det kommer en liten bit sedan är det stopp.

Jag har haft lite problem med min installation av Windows 8.1 så jag har gjort om den några gånger och först gjorde jag den på en vanlig hårddisk, bara för att se att det fungerade med alla program som jag vill ha. Sedan installerad jag Windows mer parmanet på en SSD. Men det har inte flutit på helt problemfritt. Så vid de tidigare installationer av Windows 8.1 har det inte varit några problem att köra dessa två installationsprogram från Adobe. Men nu går det inte. Jag har bara Windows Defender installerat som antivirusprogram och har dessutom stängt av det, vilket inte har ändrat något.

 

Jag kan inte låta bli att undra om det är SSD disken och dess programvara som ställer till det. Första installationen jag gjorde av Windows 8.1 var på en gammal tom disk jag hade liggande och då var det inga sådana här problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Windows 8 har ju en förinstallerad pdf läsare gjord av dem själva.

Heter Reader:

http://apps.microsoft.com/windows/sv-se/app/reader/8a4ae377-a4ab-4260-9b80-f9382360e291

Så det är egentligen inte nödvändigt att använda Adobe längre.

 

Har du gjort rätt inställningar för Adobes?

http://www.intowindows.com/how-to-make-adobe-reader-default-pdf-reader-in-windows-8/

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Si3rra's länk fungerar ( hos mig iaf). Vete tusan hur jag kan hjälpa till. Vad jag har läst av dina trådar, försök att göra en ren installation på en mekanisk disk och sedan klona den över till ssd,, en del pul, kan kanske vara enklare ? Installera "klonings mjukvaran" på den mekaniska disken först och även drivrutiner för ssd'n ?

 

Edit : du måste växla mellan olika diskar med metoden, men det har fungerat, , däremot finns det andra metoder, men inte om uefi är inblandat, försöker att förklara på något sätt

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu försöker jag få ner Adobe reader och Adobe flash player men det går inte. Vad är det som stoppar?

 

Adobe Reader 11.0.00 på svenska hittar du här:

ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/11.x/11.0.00/sv_SE/

Hämta sedan senaste uppdateringen här:

ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/11.x/

11.0.07 är den senaste och vad jag förstår innehåller allt från de tidigare uppdateringarna. Välj filen misc.

Detta gjorde jag i mitt Windows 8.1 utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

johnh3, jag har ett lokalt konto så jag kan inte hämta appar.

Japanmannen, det fungerade helt OK.

Jag försökte också hitta FlashPlayer men lyckades inte. Det som jag hittade under Flash var bara bilder.

 

Måste tillägga.

Nu när jag fick Reader installerat prövade jag att köra de gamla filer jag har själv. Nu fungerade det hur bra som helst. Märkligt! Kan det ha varit ett stopp hos Adobe, ja jag vet inte.

 

 

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash Player hittas endast via Windows Update i Windows 8.1

 

Om man kör t.ex. Firefox funkar det iaf fint att plocka den från https://www.adobe.com/go/getflashplayer/ precis som vanligt. 

 

Och när jag surfar dit med IE så redirectas jag till denna sida https://helpx.adobe.com/flash-player/kb/flash-player-issues-windows-8.html som innehåller nedladdningslänkar längst ner, har dock inte testat dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och när jag surfar dit med IE så redirectas jag till denna sida https://helpx.adobe.com/flash-player/kb/flash-player-issues-windows-8.html som innehåller nedladdningslänkar längst ner, har dock inte testat dem.

Det är länkar till Microsoft, där man också kan hämta senaste Flash uppdateringen i form av KBxxxxxxx. Har aldrig behövat göra det, då senaste Flash uppdateringen hittills funnits på WU bara några timmar efter att Adobe listat den.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...