Gå till innehåll

Ansluta till en delad skrivare


CGD

Recommended Posts

Två datorer varav en är trådlöst ansluten till hemmanätverket. Båda har Windows 8.1.

Jag har hittat två sätt att ansluta till den dator som har skrivaren. Ett där samma användarkonto måste finnas på bägge datorerna och ett där det inte är nödvändigt. Det senare alternativet skulle ju vara bäst. Men jag får inget att fungera. Anslut till hemgrupp. På datorn med skrivaren får jag fram ett lösenord som skall skrivas in i den andra datorn. Men det fungerar inte, fel lösenord.

Hur skall jag göra för att kunna skriva ut?

Kan jag göra så att det inte behövs konto på bägge datorerna utan när det skall skrivas ut något räcker det då med att starta datorn utan att kunna logga in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där löste sig. Från datorn som inte har skrivaren kunde jag via nätverket ta mig till de utdelade skrivarna på den andra datorn och där högerklicka och välja anslut. På den den dator som skrivarna finns har jag på de utdelade skrivarna ställt in alla inställningar men när jag skriver ut är det helt fel inställningar.

Jag har försökt hitta skrivarna på den dator som vill skriva ut men kan inte hitta dem. Hur skall jag öppna skrivarna? Men jag trodde att skrivarna ställs in på den maskin som de är anslutna till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det löst.

Jag tycker det är svårt att hitta på det här nya Metro utseendet men nu har jag hittat. Nu fungerar utskrifter helt som de ska och vi har var sin dator. Det är alltså bara ett konto på var dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...