sten Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Undrar om det är fler än jag som har fått seg anslutning till alltomwindows.se den senast tiden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Är det några specifika sidor eller är det mest hela tiden det är segt? Hur ser det ut om du kollar längst ner på sidan, på raden: Aktuell tid: jun 18 2014 07:55 Senaste besöket: Igår, 22:08 Exec. Time: 0,1446 Load: -- Queries: 16 databasfrågor Gzip: GZIP Enabled Framför allt "Exec Time" är intressant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted June 29, 2014 Share Posted June 29, 2014 Jag har kollat med webbhotellet och det finns en och annan långsam SQL Query. Jag misstänker att det beror på ett par av de tillägen för taggar som finns i forumet, ska testa att inaktivera dessa och se vilken av de som är boven i dramat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 Ibland (inte i dag) har jag upplevat att forumavdelningar öppnas långsammare än forumtrådar. Standardavataren (http://i2.wp.com/www.alltomwindows.se/forum/public/style_images/master/profile/default_large.png) laddas långsamt. Den är länkad från annan domän (i2.wp.com) och bör flyttas till alltomwindows.se eller inaktiveras. Om den inte inaktiveras, bör den även bytas ut, då den är ful som stryk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 6, 2014 Share Posted July 6, 2014 Som jag skrev i en annan tråd har jag gjort en hel del justeringar för att saker ska flyta på bättre, bland annat var det problem med ett tillägg på webbservern och nu har jag även ökat PHP:s minne från 128MB till 256MB vilket ska göra att saker flyter på snabbare. Jag har även minskat på antalet externa kopplingar (har tagit bort bland annat Tailsweep och ett par annonsörer vilket minskar på beroendet till externa kopplingar). Annonserna gäller bara gäster, medlemmar slipper helt reklam. Kollar på default avatar-problemet, återkommer om det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plastiq Posted July 6, 2014 Share Posted July 6, 2014 (edited) Har haft en del problem med 3g anslutningar, i vilken ända eller var problemet finns vet jag ej, men har råkat ut för "page redirect" med sidor som innehåller externa länkar. Även om jag klickar på "redirect länken" fungerar det inte. Får antagligen för långa pingtider. Wifi är det inga problem med. edit: @JoWa,, gillar min avatar och dessutom är alla katter grå. Edited July 7, 2014 by plastiq Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse B Posted July 7, 2014 Share Posted July 7, 2014 (edited) Tidigare tyckte jag att det var lite segt, när jag skulle in på hemsidan. Men nu går det snabbt och bra.. Lasse B Edited July 7, 2014 by Lasse B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts