Gå till innehåll

Seg ansluting


sten

Recommended Posts

Är det några specifika sidor eller är det mest hela tiden det är segt? Hur ser det ut om du kollar längst ner på sidan, på raden:
 

Aktuell tid: jun 18 2014 07:55 Senaste besöket: Igår, 22:08 Exec. Time: 0,1446 Load: -- Queries: 16 databasfrågor Gzip: GZIP Enabled

 

Framför allt "Exec Time" är intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Ibland (inte i dag) har jag upplevat att forumavdelningar öppnas långsammare än forumtrådar.

 

Standardavataren (http://i2.wp.com/www.alltomwindows.se/forum/public/style_images/master/profile/default_large.png) laddas långsamt. Den är länkad från annan domän (i2.wp.com) och bör flyttas till alltomwindows.se eller inaktiveras. Om den inte inaktiveras, bör den även bytas ut, då den är ful som stryk. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev i en annan tråd har jag gjort en hel del justeringar för att saker ska flyta på bättre, bland annat var det problem med ett tillägg på webbservern och nu har jag även ökat PHP:s minne från 128MB till 256MB vilket ska göra att saker flyter på snabbare. Jag har även minskat på antalet externa kopplingar (har tagit bort bland annat Tailsweep och ett par annonsörer vilket minskar på beroendet till externa kopplingar). Annonserna gäller bara gäster, medlemmar slipper helt reklam. Kollar på default avatar-problemet, återkommer om det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har haft en del problem med 3g anslutningar, i vilken ända eller var problemet finns vet jag ej, men har råkat ut för "page redirect" med sidor som innehåller externa länkar. Även om jag klickar på "redirect länken" fungerar det inte. Får antagligen för långa pingtider. Wifi är det inga problem med.

edit: @JoWa,, gillar min avatar och dessutom är alla katter grå. :)

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...