BertL Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Behöver ändra innehållet i mallar i Word. Förr var det bara att öppna en mall och sedan spara den som en mall. Den fick då automatiskt rätt sökväg. Nu sparas den i stället i den katalog där jag senast öppnat ett dokument eller direkt under "Mina dokument". Sökvägen till mallarna i Word är också en väl bevarad hemlighet i programmet (och de verkar inte heller längre gå att ändra). Jag vet inte vilken Wordversion jag har (hjälpmenyn finns inte längre den informationen och den kommer inte heller upp under frågetecknet längst till höger, så jag vet inte ens var jag skall leta), men tror att den kanske heter Word 2010. I alla fall är det Windows 7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution Britt T Posted June 18, 2014 Solution Share Posted June 18, 2014 När du startar Word visas versionen på själva startbilden. Sökvägen till mallar i svensk version är ofta C:\Användare\"ditt användarnamn på datorn"\AppData\Roaming\Microsoft\Mallar Mappen är normalt dold, du får först välja att visa dolda filer. Om du vill ändra sökvägen till mallar gör du det här i Word 2010: Fliken Arkiv Alternativ, näst längst ner Avancerat Knappen Sökvägar långt ner i listan Ändra sökvägen för mallar till önskad mapp Med vänlig hälsning Britt T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 I Office 2013 är det samma sökväg (och på samma ställe man ändrar). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertL Posted June 18, 2014 Author Share Posted June 18, 2014 Tack för hjälpen! Nu har jag fått ordning på det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts