Gå till innehåll

Driver Error


JoWa

Recommended Posts

Vissa trådar öppnas inte. Istället visas:

 

www.alltomwindows.se Driver Error

There appears to be an error with the database.

If you are seeing this page, it means there was a problem communicating with our database. Sometimes this error is temporary and will go away when you refresh the page. Sometimes the error will need to be fixed by an administrator before the site will become accessible again. 
You can try to refresh the page by clicking here
 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycks vara samma problem med tidigare inlägg typ "senaste veckan", annars fungerar sidorna jättebra, brukar faktiskt använda mig av forumet som en referenspunkt, ser då hur nätet fungerar.

Rör på mig en hel del ute i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte det ha varit orsaken att hemsidan har laddats långsamt små segat det har jag märkt med de olika webbläsare jag använder.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för någon veckan sedan börjat forska i en viss seghet som en del upplevt. Det har resulterat i flera saker och bland annat har jag plockat bort en del kod och anrop som inte används på sidorna och tagit bort en del annonser för gäster. I kontakt med webbhotellet har det också visat sig finnas en del långsamma SQL-frågor som jag försöker luska ut var de kommer ifrån.

Men hur som helst, i samband med felsökningen av de långsamma SQL-frågorna uppenbarade det sig en hel del fel i loggar som inträffat i och med att servern fick ny PHP och MySQL-version för ett par månader sedan. Det visade sig också att man vid vissa händelser i admingränssnittet får "500 Internal server error" vilket efter en del forskande berodde på fel på index i databasen. Detta åtgärdade IPS (leverantören av forummjukvaran) vid tolvslaget inatt och imorse upptäcktes att vissa sidor ger felmeddelande.

Vad jag kan se i MySQL-loggen så rör det sig om att man gjort något fel på en tabell som man skapat manuellt, inväntar åtgärd från IPS nu!

Så fort problemen är åtgärdade så kan optimeringen fortskrida, men jag tycker det har flutit på rätt bra den senaste veckan.

/Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Lustigt, nu är det totalstopp förutom den här tråden, har faktiskt funderat över om det beror på mitt IP.

edit: det jag annars har märkt är att om en tråd innehåller många externa länkar kan den vara svår att öppna, (om det är till någon hjälp),, hehe, det är inte hela världen :)

edit2: kommer in via historik, men inte via "nytt innehåll" , jag kör just nu med mobilen (om det har någon betydelse)

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...