Gå till innehåll

Tekniskt Museum i Stockholm.


johnh3

Recommended Posts

Nu i sommartider (särskilt vid lite sämre väder)  kan det vara intressant att gå på museum.

Läste Städjes artikel om den:

http://blogg.idg.se/realistklubben/2014/07/03/vi-har-inget-tekniskt-museum-langre/

 

Jag tycker det är trist att det ser ut att ha blivit en lekstuga med dataspel för barnen.

Det är ju ett kulturarv som blir bortslösat. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

En syltmacka på pekskärmarna,,, tekniska museet är annars intressant, visserligen behövs det en viss teknik för att kladda på skärmarna som jag hoppas är vattentäta

:)

Bra konstigt var historian tar vägen, skulle nog rekommendera Prins Eugens Waldemarsudde om man är konstintresserad, , dessutom är det fridfullt där.

Efter att ha läst artikeln mer noggrant,, man blir rätt förbannad, men också fick jag en fingervisvisning var man inte ska gå numera,, håller fullständigt med artikelförfattarens beskrivning om "tsiiten" som händer. ( en del c4 här också om ämnet ). Är det samma sak med Armemuseumet ? Ska sno den där S-Tanken en vacker dag. :) och pulverisera tekniska museet.

edit ..ta nu detta inte på fullt allver, men om ni tankar den sinnrika s-tanken går det kanske :)

För tusan, artikelförfattaren har missat att nämna ABU fiskerullar, mycket bra finmekanik, går som klockor. Inte undra på att en del amerikaner blandar ihop var gökuren tillverkas ;)

Redigerad av Manneman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...