Gå till innehåll

Mp3-filen ändrad!?!?


MrGoodbar

Recommended Posts

Satt i går och spelade en Svenne Rubins-låt i Winamp för min dotter. Under låtens gång la jag upp The bands "The night they drove old dixie down" i kön.

Omedelbart hoppade då Winamp till The Band och spelade den från början, i ca 10 sek.

Därefter hoppade den tillbaka till Svenne Rubins. Jag tog då bort Rubins ur playlistan och startade The Band igen. Efter 10 sek. drog Rubins igång igen!

Släckte ner Winamp, och startade The Band i Windows Media Playern. Samma sak; 10 sekunder och sedan Svenne rubins igen.

Öppnade The Band-Mp3:an i Cool edit, och där ser man brejket, där låten byter till Svenne rubins.

Nånting har alltså ändrat min mp3-fil rent fysiskt!

Kopierade låten till USB-minnet, och startade den i en annan dator. Låten är ändrad, och filen består nu av två låtar. Spelade en Reeperban-låt för att testa, och den filen innehåller nu delar av 4 Reeperbahn låtar. Nåt har gjort om den låt jag spelade, till den och 3 andra, som ligger i samma mapp, efter varandra. Vad i h-e har hänt??????????

Vad är det som skriver om mina mp3-filer???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Det kan bero på detta. Det är ett utdrag från winamps feature list...

# Winamp supports Output plug-ins, which alter what Winamp does with the audio. Eg. Play it through speakers, convert it to WAV, crossfade it into the next song.

# Winamp supports DSP plug-ins, which alter the audio itself. Eg. Change its pitch, change its speed, and alter it for SHOUTcasting.

http://www.winamp.com/nsdn/winamp/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använd dom flesta players som finns och tycker att Real Player Plus är den som fungerar bäst för mig! Den spelar dom flesta formaten och där kan du även ändra formaten t.ex. från WMA till MP3 för att sedan ladda ner till din MP3-spelare. Du kan naturligtvis själv bestämma audiokvalitetet i samband med ändringen. Jag tycker att 56 kb/s är perfekt för MP3 spelaren... Smaksak... ;D

Winamp gör mig bara förbannad varje gång jag har använt den! Jag tycker att den är så sönderhackad och ologisk spelare att jag riktigt njuter av Real Player Plus i stället!

Real Player Plus kostar ca. 250 SEK men är värd pengarna då den spelar nästan vad som helst och du kan lyssna på internetradio och titta på internet-TV med den, och det väldigt lätt och enkelt om du har också vTuner Plus, som jobbar perfekt med Real Playern. Kostar också ca. 250 SEK.

Du ska ha Windows Media Player och Quicktime installerade i datorn, men Real Player Plus spelar även deras media. Så du använder bara Real Player hela tiden. Enkelt!

Testa gratis under två veckor!!! Både Real Player Plus och vTuner Plus!!!

  www.real.com  och  www.vtuner.com    -Hoppas detta hjälper någon!  ;D   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltså Winamp som fuckat upp mina låtar??

Jag har kört Winamp i flera år, och aldrig haft några problem.

Har den ändrat nån djäkla inställning av sig själv?

Törs inte spela en låt i burken innan jag vet vad som orsakat strulet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag=jag vet inte vad som har hänt med din musik för jag har gett upp med att använda Winamp!

Jag använder program som är lätta att använda och som är inte så komplicerade heller.

Livet ska vara en njutning och inte en kamp!  ;D ;D ;D 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Venoms! Och alla andra!

Mitt syfte med att berätta om Real Player Plus var att ge info om en bra spelare som är lätt att använda och spelar det mesta.

Och det finns en GRATIS Real Player också!!!

Den är gömd på Reals hemsida, men den finns där. "Player only" står det väl... Kostar inget!

Jag gillar okomplicerade saker... Som fungerar utan att man måste JOBBA med dom! Jag är väl lat...  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Venoms! Och alla andra!

Mitt syfte med att berätta om Real Player Plus var att ge info om en bra spelare som är lätt att använda och spelar det mesta.

Och det finns en GRATIS Real Player också!!!

Den är gömd på Reals hemsida, men den finns där. "Player only" står det väl... Kostar inget!

Jag gillar okomplicerade saker... Som fungerar utan att man måste JOBBA med dom! Jag är väl lat...  ;D

Hej

Jag berättade om alternativet därför att Real Player programmet är tungjobbat  och kräver lite av datorn, har man inte en snabb dator med mycke minne blir det segt som sirap...

Det finns ett alternativ för quicktime också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättekul att höra om diverse fiffiga spelare, men jag är mer intresserad av vad som händer med mina filer... Reklama nån annanstans, snälla  :'(

Jag trodde vi hade täckt den biten redan...

Om inte får jag hänvisa till min första post på din fråga... ::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha lyssnat igenom hela mappen är 36 låtar av 81 sabbade.

Har även hittat sabbade låtar i en annan mapp också.

Har en separat hårdisk med bara musik, så det tar ett tag att kolla allt....

Och Winamp är alltså orsaken till detta ???  ???  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest troligt är det winamp, eftersom den har den förmågan enl FAQ.

Har du något annat prog som man gör, eller editerar musik i, kan det naturligtvis vara en kombination av dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...