Gå till innehåll

Office 365-användare får 1 TB


Recommended Posts

Postad (redigerade)

@Plastiq

 

Hurså? Utveckla?

 

Vad har du på dig ? Mobil, plånbok mm., och du vill lämna dem till xyz- gänget ?

Knappast frivilligt, men om frivilligt, se till att ha plånboken kvar.

Var det utvecklande nog ? :wacko:;)

 

Edit: grejen är att jag vill  minska risken för att du ska bli rånad :P

 

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då skriver man så här:

 

"Jag skulle personligen aldrig vilja förtro mina bilder och filer på molnet!"

 

Mycket enklare att utläsa! Eller hur? ^_^

 

 

Alltså... vissa människor utrycker sin oro kring att "storebror ser dig". Och naturligtvis ska man absolut inte utnyttja molntjänster om man är orolig kring massövervakning eller kanske för rädsla att en leverantörs server krashar och allt är förlorat. Och vid det sistnämda scenariot så får man ju skylla sig själv om man inte har backup. Personligen har jag molnet som en "plattform" för att nå filer mellan mina olika enheter utan att befinna mig hemma. Aldrig... ALDRIG... skulle jag förlita mig på det till 100% och jag har alltid en fysisk backup på mina bilder och filer i form av usb, dvd-skivor eller minneskort.

 

Mitt "utbrott" mot ditt inlägg beror helt enkelt på att vissa saker kan man bara låta bli... Man kan argumentera mot allt! Precis allt! Men man kan också låta bli att göra det... något som jag kanske borde i detta fallet. Men jag tröttnar till slut, helt ärligt!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det är lugnt,,  men det var meningen att provocera, du förde fram bra argument för molnet. ;)

Skämtar lite aprillo med dig :P

 

Edit : håller fullständigt med dig,, man kan argumentera mot allt, om man argumenterar kommer

det även fram olika synvinklar på saker och ting, så i princip skrev du varför man inte ska

använda sig av molnet B)

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Förklarar mig lite mer, efter en dags foto sitter man med 10-20gb foton lagrade på minneskort, och sedan skall man ladda upp dem till Onedrive ? ( förstår du nu ? eller somliga skulle säga vet hut  ) ;)

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...