Gå till innehåll

[LÖST] Bois setup


Recommended Posts

Jag har en fråga angående mitt bios.

Jag har en meny där i setup som heter Power manegment. Och jag undrar om någon har någon aning om vad dessa saker betyder som man kan ändra på:

Suspend mode: Står på S3 går att ändra till S1.

AC power recovery: Står på Last går att ändra till off eller on

Low power mode: Står på disabled går att ändra till enabled.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Vi börjar från början...sedan beror det lite på vilket moderkort man har men rent generellt är det så här:

S0: Datorn är på fullt ut, strömmen styrs av enheterna.

S1: Sovande, systemet verkar vara avslaget, ingen ström till cpu, RAM är återställt, och systemet        på "Low power" mode.

S2: Sovande, systemet verkar vara avslaget, ingen ström till cpu, RAM är återställt, och systemet på ännu lägre ström än S1.

S3: Sovande (StandBy), systemet verkar vara avslaget, ingen ström till cpu, RAM återställs långsamt, Stömenheten är ställt i sparläge som också kallas (Save to ram).

S4: Hibernate, systemet verkar vara avslaget, hårdvaran strömlös, ram är sparat som en temporärfil på hårddisken som också kallas (Save to Disk).

S5: Helt avstängd, systemet strömlöst krävs omstart för att fungera.

AC power recovery: Om strömmen går eller datorn stängs av på fel sätt, startar den i senaste fungerande version.

Low power mode: Inte en blekaste aning, antagligen den som ställer strömmen i Low power läget, hur mycket det ska vara men det är en gissning kanske någon annan vet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...