Gå till innehåll

Win8 på win7


haroun

Recommended Posts

Hej alla!

Jag har ett problem.

Jag har en uppgraderingslicens till win8(64) som jag köpte när de var så billiga(ca 2 år sen). Nu vill jag uppgradera en dator med win7(64)(ej äkta licens , men fullt uppdaterad), men då säger installationsprogrammet "Att detta är en uppgraderingslicens". Jag försöker göra detta via http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/upgrade-product-key-only . Vad är "felet" och kan jag kringgå detta eftersom att i slutänden kommer ju jag ha en äkta win8 som självklart ska uppgraderas till 8.1.

Tack på förhand...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHA jag e en idiot.....

Den produktnyckel jag försökte med var den som faktiskt var begränsad i tid för man fick "media edition".

Jag skulle ju självklart ha använt original nyckeln, det var jag som öppnade fel mail, råkade öppna mailet med nyckel till media edition som man kunde ansöka om ett tag. Får se nu om det funkar bättre...återkommer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom att i slutänden kommer ju jag ha en äkta win8 som självklart ska uppgraderas till 8.1.

Inte en chans... det är som att påstå att bilen inte är stulen om jag byter motor i den. Licensreglerna är klara... en äkta licens av Windows 7 krävs. Denna "omvandlas" till en Windows 8-licens, det är DÄRFÖR den säljs till ett reducerat pris jämfört med en Retail.

 

Tråden låses och trådskaparen uppmanas att läsa forumreglerna ordentligt innan nästa postning!

 

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...