Gå till innehåll

översätta dokument / kopiera text som är i PDF


Recommended Posts

Hej, behöver en eller ett par ider om hur man kan markera texten i ett PDF-dokument

för att sedan kopiera in det i ett översättningsprogram

Behöver spanska till engelska

Tackar på förhand......

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men som du ser ovan så har jag ju upptäckt att det ju är bilder, så har provat att gå via CHROME som har ett insticksprogram som verkar toppen - men knappast i mitt fall. Det hette Naptha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte jag kunde bidra med att infa om hur det gick för mej. Kanske ett tips för annan (okunnig/ovetande)

Jo, det finns ju ett översättningsprogram i telefonen där man kan fotografera en text som man vill översätta - kanske idealiskt på resa med begränsade kunskaper-

man kan även via mikrofon säga det man vill få översatt, så får man både höra och läsa svaret. Viserligen lämnar programmet lite övrigt att önska, men med lite korrigeriongar så fick jag gjort det jag behövde utan att skriva om all text

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde ett test på sidan som tipsats om i inlägg 6 i denna tråd (onlineocr.net ).

Tog en skärmdump av ett email som jag hade på datorn som jag sen skrev ut med CutePdfWriter för att skapa en pdf-fil av bilden.

Laddade sedan upp filen på onlineocr.net och det fungerade perfekt. Fick tillbaka svar i form av docx-fil.

Mailet är ett spam som jag fått senaste veckorna, ni kan bortse från innehållet.

 

post-1361-0-23955900-1407412351_thumb.jp

 

SvarFrånOcrNet.docx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...