Gå till innehåll

REKLAM I RUTAN, Hot deals och Lidl


Recommended Posts

1. Starta Windows Update (Kontrollpanelen) och kontrollera om där ligger något samt historiken så att du kan se när något installerades senast.

2. Är all extra reklam borta nu?

För i så fall är det dags att avinstallera specialprogrammen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Stäng alla program, inklusive webbläsare.

Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

Klicka på Uninstall-knappen.

2. Ladda ner avinstallationsprogrammet OTC till Skrivbordet: http://oldtimer.geekstogo.com/OTC.exe

Dubbelklicka på filen för att starta programmet.

Tryck på knappen CleanUp! och FRST kommer att avinstalleras efter en omstart av datorn. Ta bort eventuella loggar på skrivbordet.

3. Förbättra skyddet i datorn, se mina Råd för en säkrare dator: http://ceciliasec.wordpress.com/rad/

Det är mycket viktigt att hålla alla småprogram i datorn uppdaterade, gamla versioner av t ex Flash, Java och Adobe Reader innehåller kända säkerhetshål, vilka kan användas av en webbsida för att infektera datorn. Jag tycker att Secunias program (länk på min webbsida) är en bra hjälp för att kontrollera hur det står till med säkerhetshål i datorn och ange vad som behöver åtgärdas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia, nu ska jag bara hitta filen där du sa att allt fanns som jag kunde delita ... ??? Var finns den ??.

Nu har allt skräp från skrivbordet gått till papperskorgen och den är tömd.

 

Läsa din säkerhetsinfo, det ska jag ägna morgondagen åt när jag avslutat klippningen av vovvens naglar. Tack snälla du för idag. Det var ett digert jobb :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittat och delitat Cecilia. Begriper bara inte varför man får meddelandet att det inte går att ta bort, men att det gör det efter en stund ?? Det tar ju så lång tid att hålla på och klicka hit och dit, men kanske jag borde ha markerat allt elände och sen på delit ???

Hur som haver så är det mesta borta nu, kanske köra en defrag ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...