Gå till innehåll

Popkontot i outlook 2013


Gå till lösning Löst av fredde,

Recommended Posts

Jag har nu installerat office 365 och därmed även outlook 2013 som email program.

Men jag har problem med lösenordet.

Mitt gamla lösenord som inte vart ändrat på åratal bestod av 3 små bokstäver och 3 siffror.

Går jag in på min webmail, och ändrar lösenordet så skall det vara 6-8 tecken långt och bestå av siffror och bokstäver varav minst en bokstav är liten eller stor.

Och går jag in på outlook så skall mitt lösenord vara minst 8 tecken långt...

Detta blev lite störande och tog lite tid innan jag fick de 2 lösenorden att stämma ihop. Och nu är det så...

Men jag kan inte komma åt konfigurationsinställningarna på min outlook jag har på skrivbordet, så att jag där kan ändra poplösenordet så att jag inte får upp ett felmeddelande hela tiden om att det inte går att komma åt servern. Den funktionen verkar inte finnas kvar...

Hur löser jag problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Gå in i Arkiv/Kontoinställningar/Kontoinställningar och välj mailkontot du ska ändra lösenord för.

 

I fönster Inställningar för POP-och IMAP-konto ändrar du ditt lösenord. Se till att det under kontotyp är valt POP. 

post-1361-0-61616500-1407908252_thumb.jp

 

Jag gissar att du inte kan ändra lösenord eftersom du gjort fel när du konfigurerat kontot från början. 

 

Kommer du inte åt det fönster som du ska ändra lösenord i så ta bort kontot och börja om från början. Se till att välja POP/IMAP när valmöjlighet finns, det är antagligen här det blivit fel. Outlook tror att det är någon form av serveradministrerad email du har.

 

Ibland kan man behöva starta om Outlook för att det ska fungera.

 

Vad står det under kontotyp där du väljer emailkonto.

 

Kommer du åt din email via webbmail?

 

 

Redigerad av fredde
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för hjälpen.

Där var lösningen. Inkommande server stod imap. när det skall stå som pop.

Och där fick jag ändrat lösenordet!

Allting är detsamma som vanligt mao, det ser lite annorlunda ut och ligger bara på andra ställen!

Men till slut så löser man allt, speciellt med hjälp av detta ställe! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...