Gå till innehåll

EZ kloning har stora problem


robbe74

Recommended Posts

När jag ska klona så kan jag inte bara välja C. Är det så det fungerar? Jag vill ha möjlighet att klona bara OS och det som ligger just på C. Men det enda som kommer upp är IDE och den totala mängden G som är 1000 Gig vilket naturligtvis inte får plats på min nya SSD. Vad ska jag göra??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa kloningsprogram kan bara klona hela hårddiskar. Vad står det i manualen för EZ (inte något vanligt program)?

 

Är det detta program?

http://www.apricorn.com/products/software/ezgig.html

Där står det om att klona en hel hårddisk men ha möjlighet att välja bort mappar via "Data Select feature". Har du prövat det för att välja bort alla mappar som ligger på andra partitioner än C:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit lite av en skitsak detta med göra disk-avbildningar, nu för tiden klarar nästan vilket program som helst uppgiften.

Och är man riktigt händig så skulle det inte förvåna mig om det t.o.m går & göra nästan direkt via kommandotolken i cmd.

 

Har väl hänt man sett programmet som tagits upp nån gång men inte haft nått egentligt behov dem gångerna så faktiskt inte provat de irl.

 

Däremot har jag använt Aomei Backupper som gärna rekommenderas. Smidigt & använda.

Väldigt ambitiösa dem som står bakom programmet, snälla hyggliga & prata med på eng.

Finns gott om recensioner på nätet om man vill läsa & ta reda på mer innan man kör igång.

4.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ska klona så kan jag inte bara välja C. Är det så det fungerar? Jag vill ha möjlighet att klona bara OS och det som ligger just på C. Men det enda som kommer upp är IDE och den totala mängden G som är 1000 Gig vilket naturligtvis inte får plats på min nya SSD. Vad ska jag göra??

Tolkar frågan som där skulle kunna finnas fler partitioner än systempartitionen C och att du då kanske vill kunna välja bort dem övriga så bara "C" blir kvar när du sen ska clona. Uppfattar jag de hela korrekt?

 

I annat fall skulle man kanske kunna föreslå att göra nån till partition vid sidan om C volymen, så programmet triggas till börja se att disken består av detta mindre område som du vill ha med.

 

En annan sak vore kanske att försöka krympa C så den inte tar så stort utrymme på disken, om så är fallet.

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...