Gå till innehåll

Windows Error 80246002


göte
Gå till lösning Löst av si3rra,

Recommended Posts

Hej alla

 

Windows Update har slutat att fungera på en HP ProBook med Windows 7 Home Premium.

Får felmeddelande Windows Error 80246002

Fix It klarar inte att lösa problemet.

 

Någon som har en lösning?

 

MVH

Göte

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem, men metod 1 fungerar inte, och metod 2 kan jag inte testa eftersom det inte framgår vilken eventuell uppdatering som inte installerats korrekt. I listan över installerade uppdateringar står det att alla har installerats korrekt. Hur går jag vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem, men metod 1 fungerar inte, och metod 2 kan jag inte testa eftersom det inte framgår vilken eventuell uppdatering som inte installerats korrekt. I listan över installerade uppdateringar står det att alla har installerats korrekt. Hur går jag vidare?

 

Felkoden 80246002 kan inträffa när man installerar KB2993651 utan att ha avinstallerat KB2982791, så börja med att avinstallera KB2982791.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felkoden 80246002 kan inträffa när man installerar KB2993651 utan att ha avinstallerat KB2982791, så börja med att avinstallera KB2982791.

 

Njaa, det verkar vara nåt annat fel.

Jag själv har fått felkod 80246002 på tre datorer idag, de är nyinstallerade utan någon KB i.

Har sett massa frågor om detta på forum, nu i denna vecka. Har inte hittat nåt botemedel än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njaa, det verkar vara nåt annat fel.

Jag själv har fått felkod 80246002 på tre datorer idag, de är nyinstallerade utan någon KB i.

Har sett massa frågor om detta på forum, nu i denna vecka. Har inte hittat nåt botemedel än.

 

Ja, själva felkoden har ju funnits länge. En del med problemet denna vecka har löst det genom att byta DNS till Googles, som tydligen är snabbare uppdaterade än många internetleverantörers när Microsoft har ändrat något.

http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Public_DNS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felkoden 80246002 kan inträffa när man installerar KB2993651 utan att ha avinstallerat KB2982791, så börja med att avinstallera KB2982791.

 

KB2982791 tycks inte vara installerad, inte KB2993651 heller.

 

Ja, själva felkoden har ju funnits länge. En del med problemet denna vecka har löst det genom att byta DNS till Googles, som tydligen är snabbare uppdaterade än många internetleverantörers när Microsoft har ändrat något.

http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Public_DNS

 

Byta DNS var?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått samma felkod två gånger senaste veckan när jag kör Windows update. Efter några timmar funkar det igen.

 

Verkar vara samma sak som beskrivs i kommentarerna till den här artikeln.

 

http://windowsitpro.com/windows-update/tracking-error-80246002-windows-update-problem?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+SecurityBloggersNetwork+%28Security+Bloggers+Network%29

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått samma felkod två gånger senaste veckan när jag kör Windows update. Efter några timmar funkar det igen.

 

Ja, samma här, hade tre datorer som strejka på update, hann inte prova med Googles DNS - nästa dag fungera det. (slutsats; sannolikt DNS-problem)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...