Libra63 Posted April 22, 2006 Share Posted April 22, 2006 Kikade lite i enhetshanteraren och sökte bla efter uppdateringar. När jag söker efter uppdateringar till mitt bildskärmskort kommer detta felmeddelande upp: "Ett fel uppstod när maskinvaran installerades. C.P. Technologies Inc. RADEON 9200 SE Family. Ett fel uppstod när enheten installerades. Felaktig parameter. Vad menas med "Felaktig parameter"? Vad kan/ska jag göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 22, 2006 Share Posted April 22, 2006 Hej Felaktig drivrutin, kan ha blivit korrupt när den laddades ner till datorn. Eller så är det till ett annant kort eller chip... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted April 22, 2006 Author Share Posted April 22, 2006 Har alltid haft denna drivrutin, felet har kommit sedan jag reparerade Windows. Allt fungerar som det ska men jag undrade bara varför detta meddelandet kommer upp. Tack för ditt svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mussi Posted April 22, 2006 Share Posted April 22, 2006 Reparera windows återställer väl allt typ så du kanske återställde drivrutinen också? testa å dra ner en ny så borde det funka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted April 22, 2006 Author Share Posted April 22, 2006 Har kört cd-skivan med drivrutinen men samma fel kommer upp om jag testar att uppdatera den via enhetshanteraren. Har sökt på nätet men hittar inte någon drivrutin eller uppdatering att ladda hem, någon som vet var jag hittar den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 23, 2006 Share Posted April 23, 2006 Hej Då kommer frågan...Är det samma kort som du hade vid återställningspunkten? Jag menar om du t.ex hade ett agp-kort först men sedan bytt till ett pci-x. Det du kan prova med är att avinstallera kortet, gör en "clean boot" och installera kortet igen. Många kort, andra enheter & program är svåra att installera till rätt plats när andra drivar är igång. Du har säkert sätt någon gång att de rekommenderar att man stänger av andra program innan man installerar. Clean Boot = http://www.alltomxp.se/sajt/forum/index.ph...pic,1910.0.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts