Gå till innehåll

Recommended Posts

Jag har nu Office Outlook 2007. Tidigare hade jag Outlook 2003.

När jag startade gamla datorn med Outlook 2003 så hände inte så mycket efter det jag loggat in. Nu med nya datorn och Outlook 2007 snurrar hårddisken där Outlook arbetsfiler. Den håller på ett bra tag och jag undrar vad detta är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Outlook skall ligga i autostart. Men D hårddisken, där jag sparar allt mitt material, håller på och går ett bra tag efter det att jag startat datorn. De övriga diskarna står still. I Aktivitetshanteraren kan jag se att D disken går i 7-12 %. Alla de andra står på 0 %. I resursövervakaren kunde jag se att det var Office Outlook som går.

Trotts att jag satsat på att få en tyst dator så hörs det när disken håller på fram och tillbaka och det är nog det som irriterar mest.

I datorn jag hade innan denna använde jag både Outlook 2003 och 2007 och där var det inget körande med hårddiskar.

Så jag undrar vad är det som Outlook måste hålla på med nu och som inte behövdes tidigare.

Förresten har man Windows 8.1 så startar man Aktivitetshanteraren och väljer flik Autostart. Därifrån kan man välja vilka som skall startas och vilka som skall inaktiveras. Nu när jag ändå är här så kan jag komma med en annan fråga. I Autostartfliken ligger ett program som heter 0. Vet någon vad det är.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Outlook skall ligga i autostart. Men D hårddisken, där jag sparar allt mitt material, håller på och går ett bra tag efter det att jag startat datorn. De övriga diskarna står still. I Aktivitetshanteraren kan jag se att D disken går i 7-12 %. Alla de andra står på 0 %. I resursövervakaren 

 

Det är sannolikt inte din outlook, utan ditt operativ som tar sej friheten att gå in å ropa D-disken, när den känner för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan i resursövervakaren se att det är Outlook som går och stänger jag ner Outlook så stannar också disken. Så det ser ju ut till att bara Outlook som gör något. Outlook skall ju synkas med Google och mobilen och det skulle ju kunna vara därför men varför var det inte så tidigare.

Faktum är ju att jag fått flera problem och konstigheter med denna dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...