Gå till innehåll

Byta kopplat mailkonto i win8.1


c80pro

Recommended Posts

Hej

 

Vet inte om den här kommer i rätt tråd eller om den redan finns men jag har en kompis som har kopplat ett mailkonto i sin win 8.1 och nu vill han byta mailen. Vill inte totalsabba hans dator eftersom jag inte vet ett jota i win 8.1 så jag frågar helt enkelt, hur byter man mailadressen som är kopplat?

 

Vill inte vara tvungen och köpa en win 8.1 licens bara för att laborera och testa mig fram, skulle aldrig använda 8.1 själv så det blir 1000 kr ner i sjön.

 

//christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som du får lägga till nya kontot som ett alias och sedan byta primärt alias, samt ta bort det gamla vid behov. Kan inte svara mer exakt än så, då jag själv skyr MS-inloggningen som pesten. Kör lokal inloggning på mina burkar.

Skulle tro att du hittar svaren du söker, här...

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/outlook/add-alias-account

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag får prova det, sitter inte framför burken just nu så det får bli när det blir. Avskyr win 8:as meny och deras tendens att gömma inställningar och annat..  får bita mig i tungan ett antal gånger när jag kollar på deras dator O.o

 

Kan bli problem om man pillar för mycket med det ochså.. eftersom win8 inte funkar online om den inte "veriferas" via ett online konto.. hoppas det inte strular ihop hela burken för dom

 

Redigerad av c80pro
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...