Gå till innehåll

Tror du Windows 9 kommer att tas emot på samma sätt som Windows 7?


Andreas Stenhall

Tror du att Windows 9 kommer tas emot på samma sätt som Windows 7?  

19 medlemmar har röstat

  1. 1. Tror du att Windows 9 kommer tas emot på samma sätt som Windows 7?

    • Ja, Windows 9 blir en succé efter fiaskot med Windows 8/8.1
      12
    • Nej, det kommer att bli tungt även för Windows 9 att slå igenom
      8


Recommended Posts

Kan man uppgradera med alla fungerande program kvar i den nya miljö

blir det säkert bra

Men upprepar man fadäsen med inte att kunna upp gradera som ifrån Windows Xp - Seven och Seven till W8 tror jag faktiskt företagen börjar titta efter andra stabilare Linux-LTS System

Min bärbara är tillex en Mac där jag kör Windows 8.1 Pro virtuellt

Den har hängt med ifrån Tiger - Leopard - Snowleopard - Maskinbytte - Leion - Mountenleion- Maverics och senast Yosemite utan någre större problem

Och Systemet snurrar och har inte blivit Trögt http://vimeo.com/78974517take or leave it

Sent from my iPad using Tapatalk

Redigerad av Svendus
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft väljar tydligen att låta användaran nyinstallera för att unvika fragmenterade system. Andra filsystem blir inte det och man kan därför upgradera 7 gångar och ha alla sina filar och program kvar :-) kör man ett disk test på en 15 år gammal fragmenterad NTFS Windows installation blir resultatet ett annat

Sent from my iPad using Tapatalk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft väljar tydligen att låta användaran nyinstallera för att unvika fragmenterade system. Andra filsystem blir inte det och man kan därför upgradera 7 gångar och ha alla sina filar och program kvar :-) kör man ett disk test på en 15 år gammal fragmenterad NTFS Windows installation blir resultatet ett annat

Sent from my iPad using Tapatalk

Alltså...allvar? Ska vi ha en debatt om hur mycket bättre Mac är nu också? Jag kommer att plocka bort denna typen av inlägg... så lägg tiden till något trevligare.

Detta är ett Windows-forum. Ta gärna en titt i forumreglerna

You have been Tapatalked! Bazinga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Microsoft väljar tydligen att låta användaran nyinstallera för att unvika fragmenterade system. Andra filsystem blir inte det och man kan därför upgradera 7 gångar och ha alla sina filar och program kvar :-) kör man ett disk test på en 15 år gammal fragmenterad NTFS Windows installation blir resultatet ett annat

Sent from my iPad using Tapatalk

 

Nja, om vi backar bandet så finns det en god anledning att det inte gick att uppgradera XP till Windows 7 och det är att man gjort om i grova drag det mesta på de snudd på 10 år som skiljer dessa OS åt.

 

Detta har ändrats med Windows 8 där man numera kan göra uppgradering Windows 8 till 8.1 utan att förlora något på datorn vad gäller filer, inställningar eller installerade applikationer. Det lär inte bli sämre med Windows 9, men det återstår att se.

 

Osäker på vad du menar med fragmenterade system?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

         Alltså...allvar? Ska vi ha en debatt om hur mycket bättre Mac är nu också? Jag kommer att plocka bort denna typen av inlägg... så lägg tiden till något trevligare.

Detta är ett Windows-forum. Ta gärna en titt i forumreglerna

You have been Tapatalked! Bazinga!                                                                                                           

Sorry Manneman

jag lover inte skriva mera på här på forumet   :blink: 

Det var faktiskt Tapatalk som uppmanaden mig via en Notits på min läsplatta

Windows 7 verkar bli det system som företagen kommer använda i framtiden någon 8.1 och 9 lär det nog inte bli

 

 

Osäker på vad du menar med fragmenterade system?

 

Ett NTFS system blir som bekant fragmenterad vilket innebär att alla nya systemfiler som kommer med uppdateringarna liggar spridd över hela disken.

Och systemfiler som är igång kan ju inte flyttas med en vanlig defragmentering med defrag.exe

Fragmenterade systemfiler slöer ner hela systemet (denna fragmentering följer med en eventuell uppgradering)

Därför exemplet med ett filsystem som hängt med 7 stora uppgraderingar gennom 15 år

Jag kan inte förstå varför Microsoft hängar kvar och fortfatrnde använder FAT32 och NFTS

när där finns filsystem som är upp til 40 gångar så snabba och som hanterar mycket större filar och hårddiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry Manneman

jag lover inte skriva mera på här på forumet   :blink:

Det var faktiskt Tapatalk som uppmanaden mig via en Notits på min läsplatta

Windows 7 verkar bli det system som företagen kommer använda i framtiden någon 8.1 och 9 lär det nog inte bli

 

Det var inte det jag menade... och jag ser inte hur det skulle kunna tolkas så. Vad jag menar är att enkelt: Frågeställningen var "Tror du Windows 9 kommer tas emot på samma sätt som Windows 7?". Att börja dra med OSX i detta fallet, eller ens Linux, är bara dumt. Vi har haft överflöd av den typen av inlägg tidigare och det slutar bara med katastrof när väl diskussionen drar igång. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trampa inte på tår som är ömma sedan innan Marion, jag läser inte ens vad du skriver längre. Rullar bara förbi dom inläggen. Ett önskemål mellan raderna från manneman (tror jag).

Hoppas bara att dom kan hålla det snyggt med testversionen så man slipper ändra sin win7 nyckel så den blir värdelös efteråt om man inte skulle vara nöjd.

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trampa inte på tår som är ömma sedan innan Marion, jag läser inte ens vad du skriver längre. Rullar bara förbi dom inläggen. Ett önskemål mellan raderna från manneman (tror jag).

Hoppas bara att dom kan hålla det snyggt med testversionen så man slipper ändra sin win7 nyckel så den blir värdelös efteråt om man inte skulle vara nöjd.

Alltså testversionen är inte menad att köras i skarp miljö! Och svårt att tro att du kommer kunna uppgradera från Windows 7 till en tech prewiew av Windows 9. Och precis som med 7an och 8an så kommer inte test nycklarna fungera med den färdiga produkten. Jasså visste i te att du och Marion var gamla vänner, håller ni till på samma gata hemma, får väl för husefridens skull hoppas att det inte är under samma tak?

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade) · Gömd av Manneman, September 6, 2014 - Svammel och kritik mot moderator
Gömd av Manneman, September 6, 2014 - Svammel och kritik mot moderator

min och marions historia går att läsa ut i forumet här men manneman tog bort det avgörande inlägget tyvärr och jag har gett ett löfte att det inte skall tas upp igen... 

angående testversionen av win 9 ...vi får se hur det blir.. tror att testversionen för win8 var så avancerad så man fick in princip ominstallera totalt om man ville ta bort den men jag kan ha kommit ihåg fel.

 

Redigerad av c80pro
Länk till kommentar
  • 3 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...