Gå till innehåll

Hur slår man ihop flera epostmeddelanden till en fil?


Recommended Posts

Har fått ett stort antal epostmeddelanden med relaterat innehåll. Vill ha dem (dvs deras innehåll) i ett dokument utan att behöva sitta kanske flera timmar och öppna och stänga alla. Till min förvåning hittar jag inte något menyval som "slå ihop" eller liknande när jag färglägger alla och högerklickar. Det borde ju inte vara så svårt. Och behövs nog ofta också. Annars kanske man kan konvertera till något program där filerna kan slås ihop? Någon som vet hur man gör? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått ett stort antal epostmeddelanden med relaterat innehåll. Vill ha dem (dvs deras innehåll) i ett dokument utan att behöva sitta kanske flera timmar och öppna och stänga alla. Till min förvåning hittar jag inte något menyval som "slå ihop" eller liknande när jag färglägger alla och högerklickar. Det borde ju inte vara så svårt. Och behövs nog ofta också. Annars kanske man kan konvertera till något program där filerna kan slås ihop? Någon som vet hur man gör? 

 

Vad jag förstår är det bifogade filer du vill "slå ihop"?

Isf. skapa en mapp på skrivbord, sätt muspekaren på filen och släpp dom på mappen?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inte bifogade filer utan separata epostmeddelanden. 

 

Okej, så med "innehåll" menar du text då?

Hmm.. men kan du inte kopiera in texterna i en vanlig word-fil och samla dom där då?

 

Kanske låter lite för enkelt, ursäkta mej om jag tappa bort dej igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det är just det där med att få alla epostmeddelandena till EN wordfil utan att behöva öppna dem ett och ett. I alla fall gjorde jag så här. Först konverterade jag alla e-postmeddelandena till PDF-filer. Sedan slog jag ihop PDF-filerna till en, som jag sedan konverterade till en Wordfil. Det fungerar ju, men onödigt komplicerat, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det är just det där med att få alla epostmeddelandena till EN wordfil utan att behöva öppna dem ett och ett. I alla fall gjorde jag så här. Först konverterade jag alla e-postmeddelandena till PDF-filer. Sedan slog jag ihop PDF-filerna till en, som jag sedan konverterade till en Wordfil. Det fungerar ju, men onödigt komplicerat, eller hur?

 

Aha, nu förklara du tydligt.

Kan aldrig tänka mej att det finns program för detta, men be e-son, (när han är på ett strålande humör) ;) Så bygger han nåt "macro-script".

 

parantes:

Annars så finns det ett program där man kan "programera" muspekaren, så gör den jobbet, den springer samma slinga varje gång, lekte med det för 10 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...