Gå till innehåll

Denna arbetsbok innehåller länkar till andra källor


Gå till lösning Löst av si3rra,

Recommended Posts

Hej alla

 

Har precis avinstallerat Office 2007 och installerat Office 2010 och får ett meddelande från Excel var gång jag öppnar tre av mina arbetsböcker som ligger i samma katalog.  Arbetsböckerna innehåller flera kalkylblad som innehåller länkar mellan celler i de olika arbetsböckerna.

 

Får följande meddelande. Se fig. ScreenShot019.bmp

 

 

Hoppas någon har en lösning för det är lite irriterande att behöva klicka bort meddelandet var gång jag öppnar böckerna

 

 

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solklart.

När du öppnar den första arbetsboken så frågar Excel om länkarna till de oöppnade böckerna skall uppdateras. Om du svarar "Uppdatera inte" så sker just det. När du sen öppnar nästa arbetsbok så uppdateras länkarna automatiskt ändå.

 

Fundera på hur länkarna går och om du ska öppna böckerna i annan ordning, det är nämligen enda sättet att "stoppa" dialogrutan.

 

(Det finns ett sätt till, och det är att stänga av de automatiska omräkningarna men det är mindre lyckat enl min mening eftersom du måste trycka på F3 varje gång ett värde ändras)
post-2489-0-52467100-1409916479_thumb.jp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Japp det fanns för 2010 också och fungerade

 

Tack till Er alla för hjälpen

 

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...