Gå till innehåll

Problem med IE 11


ny157

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har IE 11 på min dator och listor fungerar inte. Ni vet när man ska välja alternativ ngnstand med hjälp av rull-lista. Dessa rullar fint ner och när jag väljer ett av alterativen så kommer det inte upp och sidan hakar upp sig och jag får stänga ner och öppna ny. IE 10 fungerade det. Jag har försökt googla mig fram till en lösning men tyvärr..

 

Jag är helt handikappad!

 

Snälla någon som kan hjälpa mig med detta!

 

Väääldigt tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. jag vet inte riktigt vad jag ska ta prtscr på det är liksom en rull-lista som inte ändras.

 

Däremot så får jag lite då och då en blå-skärm med detta meddelande (se bifogad fil). Kan det hänga samman? Det enda jag har gjort nu är att jag har uppgraderat till IE11 med allt som kommer med det.

 

Open office och Skype är de program som jag har lagt till.

 

Tacksam för svar.

post-18308-0-73321900-1411241416.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast din blåskärm beror nog på en bugg i en uppdatering, antar att du kör Windows 7 sp1 i så fall hämta och installera den här uppdateringen (32 eller 64 bitars beroende på vilket du har, är du osäker på vilken så klicka på "den här datorn", välj egenskaper och kika vad det står som "systemtyp") http://support.microsoft.com/kb/2834140/sv

 

För att göra en skärmdump klickar du på knappen PrtScn på ditt tangentbord (brukar normalt återfinnas ovanför pgup/pgdown om det är en stationär, sen så startar du valfritt bildbehandlingsprogram t.ex paint som finns på startmenyn, tillbebhör och väljer klistra in.

 

Själv filen igdpmd64.sys är en del av Intels drivrutin för grafikkortet,

om du lyckas installera uppdateringen så kan du ju besöka: http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

och se om det finns någon uppdatering för din drivrutin i samma veva.

 

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

 

Jag installerade uppdateringen som du länkade till men jag fick blåskärm ändå.. jag får det när jag för markören över IE ikonen på min toolbar längst ner på datorn.

Senare kom det upp att det fanns windows update och att jag skulle stänga av datorn. Nu när jag har valt det så kommer installeringen till update 54 or 160 och så har det stått i några timmar nu. Cirkeln snurrar och datorn surrar så det låter som den jobbar. Kan det vara så att den har hakat upp sig? Ska jag stänga av datorn ändå?

 

Tack tacksam emot svar!

 

Försökte installera intels drivrutin oxå men fick ett felmeddelande.. ska försöka igen efter updateringen.

 

mvh/A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj 54 av 160, då har du inte kört Windows Update på länge gissar jag :o

Nej låt den stå och tugga det kan absolut ta några timmar om det är så mycket uppdateringar, låt den jobba på och återkom gärna senare.

När du kommer tillbaka in i Windows så rekommenderar absolut att du går in i kontrollpanelen och väljer att installera återstående uppdateringar (språkpaketen kan du hoppa över).

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha ja då finns där säkert både Service pack 1 och annat med (om det är Windows 7) så då kan det absolut ta lite tid :) men hoppas din dator ska fungera bättre efteråt, iaf det som är meningen med alla uppdateringar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. det står fortfarande "Installing update 54 of 160" den är uppe i nio timmar nu.. men det ser ut som datorn jobbar cirkeln snurrar och prickarna efter rör sig.. så jag gissar att den jobbar hårt.

 

Åker bort två dagar imorgon bitti, kan jag låta den stå och installera när jag är bortrest?

 

Tack tacksamt emot tips.

Redigerad av ny157
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Nu har jag kört windows update tills det inte finns några rekommenderade updates att gör, vad jag kan se.

 

När jag testar länken och uppdatering av intel grafikkort så säger den följande.

 

 

Product Detected Intel® HD Graphics 3000 Current Driver Installed 8.840.7.0 A customized computer manufacturer driver is installed on your computer. The Intel Driver Update Utility is not able to update the driver. Installing a generic Intel driver instead of the customized computer manufacturer driver may cause technical issues. Contact your computer manufacturer for the latest driver for your computer.

 

Jag får fortfarande blåskärm så som den jag visade tidigare så fort jag rör markören över IE ikonen nere på toolbaren när jag har IE fönster öppet eller om jag har för många IE fönster öppna. Mycket frustrerande.

 

Har du någon idé om vad jag kan göra för att lösa detta? Eller är det ett fel på grafikkortet helt enkelt?

 

TAcksam för svar!

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...