Gå till innehåll

Vad betyder symbolen?


Marion

Recommended Posts

Nån som vet vilket program som körs i bakgrunden? se symbolen nedan

Finns det nån sajt som listar alla symboler? (Android 4.22)

 

Happ, det var tydligen att bluetooth var kopplat.

Frågan två kvarstår dock (Finns det nån sajt som listar alla symboler? (Android 4.22))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4.2.2 :P

Förklaring på symbolerna brukar finnas i telefonens manual, fast har lite svårt att avgöra vilken modell du har (förutom att det är en Samsung som det ser ut på bakgrundsbilden)

Eventuellt kan det finnas ett hjälpavsnitt i telefonen (Inställningar -> Om Telefonen -> Ikon_nånting_? (ska tydligen finnas på vissa telefoner)

 

Jag hade gissat att det hade varit ikonen för låst skärmrotation eller något med KNOX att göra, men det är en ikon som ett program skickat upp eller för den är ju på fel sida för att vara en "system-ikon".

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte Knox! Och det kan bara vara Bluetooth om du har en trejdeparts app att para med. Den sitter annars bredvid klockan

 

Det är mer troligt att det är en installerad app som ger ikonen och då är den inte listad i någon telefonmanual. Om du drar ner gardinen, står det inte då vad det är för något?

 

Edit: Hittade det! Det är VPN som är aktiverat!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mer troligt att det är en installerad app som ger ikonen och då är den inte listad i någon telefonmanual. Om du drar ner gardinen, står det inte då vad det är för något?

 

Edit: Hittade det! Det är VPN som är aktiverat!

 

Hallo killar, äntligen fredag, jag älskar fredagar jippii :)

 

Jooo, dessa appar gör mej lite tokig, det är värre än bloatware. Det som händer mej är att de suger ut batteriet.

De ligger tvångsmässigt i bakgrunden och belastar cpu'n/prestanda å dessa "pusch'ups" (och då menar jag inte tuttar).

Det påfrestar batteriet så jag är tom redan kl. 3, som annars håller fram till klockan 9 på kvällen lätt.

 

Finns det inga appar som DÖDAR sånt är ofog? Grr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade mig som runt ditt finger där med push-ups men sen blev jag beskriven. :( nu vet jag inte om jag vill vara med längre.

 

Men du kan prova någon av följande och se om dem hittar något:

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lookout.addetector

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.brosmike.airpushdetector

 

 

<offtopic>

Edit: som motvikt och för jämställdheten så bifogar jag en bild på en push-up (för män), allt för Marions skull.

Push-Up-Bens-Bra-Blog.jpg

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade mig som runt ditt finger där med push-ups men sen blev jag beskriven. :( nu vet jag inte om jag vill vara med längre.

Men du kan prova någon av följande och se om dem hittar något:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lookout.addetector

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.brosmike.airpushdetector

Hahaaa.... Samma här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Edit: som motvikt och för jämställdheten så bifogar jag en bild på en push-up (för män), allt för Marions skull.

Push-Up-Bens-Bra-Blog.jpg

 

 

nu skall jag göra precis som "ni" - "VISA PATTARNA VISA PATTARNA" haha..  :ph34r:

..som kompensation lägger jag ut en tube på mej från midsommarfton?!

 

Jag börjar få ordning på mina appar, avinstallerade två stycken, men denna app, hade ni kastat ut denna?

post-6485-0-19112000-1411765028_thumb.pn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äuhm... väntar en stund till på den bilden.

Ja, kör Myphoneexplorer för smsbackup istället.

Slår ett slag för Greenify som fryser appar på både rootade och orootade telefoner. Naturligtvis funkar det bättre på en rootad telefon men har en bra funktion även på en orootad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...