Gå till innehåll

Comodo Internet Security autostartar inte?


Recommended Posts

Den enklaste lösning är att avinstallera och installera om det igen under förutsättning att man inte gjort en massa inställningar.

 

Det är helt nyinstallerat... det var så gången innan med att jag fick starta det manuellt när jag kommit ut på skrivbordet efter inloggnig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det hela CIS som inte startar, eller endast gränssnittet? Jag tror inte att tjänsten/tjänsterna startas av att man klickar på ikonen, så den/de startar troligen automatiskt.

 

För att kontrollera CIS-installationen, kör Diagnos, som beskrivs i hjälpen.

 

Ja det är hela CIS vad jag har förstått. Direkt efter man har kommit ut på skrivbordet efter inloggning så får jag starta det manuellt genom att klicka på ikonen för CIS då startar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket operativsystem har du? Jag har aldrig haft detta problem och har installerat det på ganska många olika w7-datorer.

 

Har du startat om datorn efter installation?

 

Det är Windows 8.1 x64, men det är det som är lite konstigt har inte haft detta problem innan när jag installerat CIS.

 

Det kommet inte upp nån ikon i aktivitetsfältet och tar man "Visa ikon och meddelanden" när man precis kommit ut på skrivbordet så kommer det bara upp en ruta där det står denna ikon är inte aktiv den visas nästa gång den blir aktiv? Kör man igång det manuellt så kommer ikonen i aktivitetsfältet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...