Gå till innehåll

Windows 10!


Andreas Stenhall

Recommended Posts

"Personal Use License" gällde aldrig förinstallerade OEM-licenser, utan endast när privatpersoner köpte en OEM-licens i butik som de installerade på en dator de byggde för eget bruk. I det fallet finns alltså inte produktnyckeln på moderkortet utan i förpackningen.

 

aha okej, jag läste ditt inlägg #59 och blev lite förbryllad, men ovan förklarar saken.

(Separata OEM utgörs knappt av en 0,01% idag. Vilket förefaller naturligt..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 78
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

På vilket sätt menar du att det blir svårare ju längre man väntar? Vi kör Windows 8.1 idag, menar du att vi också borde skynda till Windows 10, i så fall varför? 

 

Det blir svårare därför att de flesta tyvärr inte hänger med och uppgraderar kontinuerligt utan ligger kvar på samma klientplattform i många år utan att göra större förändringar utan snarare bygger sig en mer komplex plattform i form av mer konfiguration, fler speciallösningar etc som byggs på och blir svåra att ta sig bort från. Om man som ni redan kör Windows 8.1 så har man mycket lätt att byta till W10!

 

Jag tänkte ställa samma fråga men avstod.. haha

Andreas företräder MS då får man dra på ett långskott då å då med försäljarargument..  ;) Eller hur Andreas?

 

Haha, tja, företräder MS gör jag ju till stor del, men jag är ingen MS-fanatiker och har inga problem att dissa de i de fall jag anser det befogat. Windows Phone har jag använt ett par år och lessnat rejält på då appar saknades (och saknas fortfarande) och de som finns/fanns höll låg kvalitet. Sedan länge kör jag därför en iPhone vilket väldigt få andra företrädare för MS gör. Låt nu inte detta bli off-topic, ville mest dra ett exempel på att när något runt MS är dåligt så säger jag det och rekommenderar det inte till ngn. När något MS gör eller levererar något som är bra, så ja, då rekommenderar jag det. Enkelt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...